Online vásárlási rekord született a karácsonyi bevásárlószezon első napján az Egyesült Államokban. A hálaadás napját követő első hétfőn az amerikai vásárlók 733 millió dollárt (127 milliárd forintot) költöttek különböző internetes áruházakban.

Az elemzők által "Cyber Monday"-ként (Cyber-hétfő) emlegetett első ünnepi vásári napon az amerikaiak 21 százalékkal költöttek többet, mint tavaly - derül ki a comScore piackutató intézet jelentéséből.

Az interneten keresztül vásárlók száma a tavalyi évhez képest 38 százalékkal volt több, az egy főre jutó vásárlások értéke azonban 12 százalékot csökkent, amelyet főként a jelentős árengedményeknek tulajdonítanak.

Az adatokból kitűnik, hogy az új online-vásárlók a törzsvásárlókhoz viszonyítva kevesebbet költenek. Az is kiderült, hogy az internetes tranzakciók 60 százalékát munkahelyi számítógépekről indították.