Megnyerheti a böngészőversenyt a Firefox

Vágólapra másolva!
Két hónap alatt tíz százalékkal nőtt a Firefox-felhasználók tábora - derül ki egy statisztikából, amit a legnagyobb hazai hirdetéskiszolgáló szerver üzemeltetői tettek közzé.
Vágólapra másolva!

Az Adverticum statisztikájában hárommillió magyar internetező szoftverkörnyezetének az adatai szerepelnek. Az adatokhoz úgy jutnak hozzá a szerverüzemeltetők, hogy a netező böngészője egy-egy weboldal látogatásakor letölti azokat a hirdetéseket is, amik az üzemeltetők reklámszerverén vannak. Így - név nélkül persze - a szerverüzemeltető hozzájut a böngészővel, operációs rendszerrel kapcsolatos és egyéb alapadatokhoz.

Ezek szerint az április és június közti időszakban a Firefoxot használók aránya tíz százalékkal emelkedett - 35,5-ről 39,2 százalékra, miközben az Explorer-tábor 64,4-ről 60,8 százalékra csökkent. A statisztika hitelességét némileg megkérdőjelezi, hogy aszerint Magyarországon egyetlen internetező sem használ sem Operát, sem más alternatív böngészőt, noha a korábbi statisztikák rendre legalább egy százaléknyi részesedést kimutattak az egyéb kategóriába sorolt böngészők javára. Az összesítés egyébként még a Firefox 3-as verziójának megjelenése előtt készült.

Továbbra is verhetetlenül egyeduralkodó a Windows: a verziószám szerinti közlés szerint a hazai netezők 99,1 százaléka használja az ablakos böngészőt, 0,5 százalék (körülbelül 15 ezer felhasználó) Linuxot, 0,3 százalék (kevesebb, mint tízezer ember) pedig Macintosht.

A képernyőfelbontást tekintve sok változás nem tapasztalható egy pár hónappal korábbi közléshez képest: eszerint a netezők fele használ 1024x768-as felbontást, alig 6 százalék látja a virtuális világot 800x600-ban, s a többiek is szeretnek nagyobb felbontást használni.