A német politikusok még kezdők internetmarketingben

2008.07.14. 16:08

Az amerikai választási kampányban az internetnek óriási szerepe van, amelyet a német politikusok még egyáltalán nem ismertek fel. Pedig szavazatokat az internet segítségével is jócskán lehet szerezni.

Erre figyelmeztetett hétfőn nyilvánosságra hozott tanulmányában a Newthinking nevű online-ügynökség, utalva arra, hogy a weben az ország vezető politikusai rendkívül csekély mértékben jelennek meg. Miközben mind Barack Obama, mind John McCain már hosszú idő óta az interneten keresztül is igyekszik híveit mobilizálni, s milliókkal tartja a kapcsolatot, a németországi hálózaton alig van nyoma annak, hogy közelednek a parlamenti választások. Az utóbbi időszakban ugyan történtek próbálkozások, ezek azonban a tanulmány szerint rendkívül koordinálatlanok.

Ez vonatkozik Angela Merkel kancellárra is, akinek "profilja" a világ egyik legnépszerűbb közösségi oldalának számtó Facebook hálózaton felettébb szegényes. Az nem tartalmaz mást, mint egy életrajzot, két fotót, valamint a rendszeres heti videóüzenetek rövidített változatát. Ennek megfelelő a visszhang is. Merkel oldalára kereken 340 ismerős regisztráltatta magát, míg - összehasonlításképpen - Obamának több mint 1,1 millió ismerőse van, közülük több ezer naponta klikkel rá a demokratapárti elnökjelölt oldalára. John McCain ugyan ezen a téren jelentősen elmarad Obamához képest, Merkelt viszont a maga 160 ezer internetes ismerősével utcahosszal előzi meg.

Ráadásul a konzervatív Angela Merkel  Németország egyes számú politikusa. A szociáldemokraták közül ugyanakkor senki nem szerepel a Facebookon, a pártelnök Kurt Beck már többször utalt arra, hogy "ismerősöket" más módon kíván szerezni. Pedig a szakemberek szerint a pártok, illetve a politikusok számára immár egyfajta túlélésről van szó. Különös tekintettel a fiatalokra, akik megszólítása egyre inkább fontos.

Egy tekintélyes berlini politológus szerint Németországban egy olyan politikai generáció van hatalmon, amely egyszerűen nem akar tudni arról, hogy mit jelent a számítógépek világa.  Falk Lüke úgy vélte: ez a magyarázata annak, hogy a német politikusok internetes megjelenése messze elmarad a nemzetközi átlagtól. Ennek ellenére   azzal számol, hogy a jövő évi választások előtt  majd egy csapásra megváltozik a helyzet. Közvetlenül a 2005-ös választások előtt csaknem valamennyi számottevő politikus hirtelen saját blogot hozott létre - emlékeztetett a politológus, utalva arra, hogy azután viszont szinte mindenki azon nyomban "elaludt".

KAPCSOLÓDÓ CIKK