A videomegosztóval pereskedő Viacom elállt azon kérésétől, hogy minden egyes felhasználó azonosítóját és IP-címét is kiadják neki, aki valaha is megnézett egy videót a YouTube-on.

A YouTube tulajdonosát, a Google-t még július elején kötelezte egy bírósági ítélet arra, hogy adja ki a Viacom számára a felhasználók adatait. A többek között a Music Televisiont is birtokló Viacom egy egymilliárd dolláros szerzői jogsértési per előkészítéséhez kérte ki az adatokat, amivel azt szeretné bizonyítani, hogy a szájt az ő videóinak köszönhetően tett szert jelenlegi népszerűségére.

Az eredeti ítélet szerint a YouTube teljes adatbázisát ki kellett volna adni, amelyből részletesen kiderül, hogy ki mikor milyen felvételt nézett meg az oldalon. A Viacom most annyit engedett a követelésből, hogy a felhasználók pontos azonosítását lehetővé tévő IP-címet és azonosítót nem kell belefoglalni az adatbázisba - adta hírül a BBC.

A médiacég döntését üdvözölték a jogvédő szervezetek, amelyek legtöbbje aggodalmának adott hangot az ítélettel kapcsolatban, a felhasználók pedig a Viacom bojkottját tervezték. A Viacom még 2007 márciusában indította el a pereskedést, és több mint 160 ezer olyan felvételt talált, amelyeket az ő tulajdonát képezik. Ezeket több mint másfél millió alkalommal játszottak le a szájton.