A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) közleménye szerint A UPC tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat előfizetőivel szemben. A fogyasztóvédők emlékeztetnek, hogy a társaság arról tájékoztatta levélben azokat az előfizetőit, akik papír alapú számlákon és nem elektronikusan fizetnek, hogy 2008. július 11-től havonta többletköltségként 96 Ft-ot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre.
Évi ezerszázért fizethet
Ez az összeg éves szinten 1152 forintot jelent, azok tehát, akik például a postán sorbanállós, csekkes befizetést választják, azért kell, hogy fizessenek, hogy befizethessék a havidíjat szolgáltatójuknak. Az előfizetők a számlalevél hátoldalán kaptak értesítést a változásról és arról, hogy mentesülhetnek ennek megfizetése alól, amennyiben csatlakoznak a Díjnet Zrt. elektronikus számlabemutatási- és fizetési rendszeréhez, és ezentúl nem papír alapon, hanem elektronikusan kapják meg a számlát.
Bár a kézhezvételtől számított 15 napon belül felmondhatják a szerződést az előfizetők a változás miatt, a UPC Magyarország Kft. kényszerhelyzet elé állítja a fogyasztókat akkor, ha előfizetésüket meg akarják tartani. Az egyesület szerint ugyanakkor a számla kiállítása a szolgáltatás elválaszthatatlan része, így többletköltséggel nem járhat a fogyasztónak. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megszüntetése érdekében a FEOSZ a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál (NFH) eljárást kezdeményez.
A fogyasztóvédők vizsgálódnak, az NHH nem
Kathi Attila, az NFH sajtószóvivője érdeklődésünkre közölte: számos panasz futott be a hatósághoz az előfizetőktől, és vizsgálatot is kezdeményeztek. Ennek eredménye körülbelül egy hét múlva várható. Márton György, az NHH szóvivője ugyanakkor közölte: megítélésük szerint a történtek nem tekinthetők hírközlési problémának, a számlázás gyakorlatát nem a hírközlési törvény szabályozza.