Ellepik a hálót a női gamerek

Vágólapra másolva!
Meglepő adatokkal szolgál egy nemrég készült tanulmány: ebből kiderül, hogy csaknem minden második amerikai videojátékos nőnemű.
Vágólapra másolva!

A legnagyobb játékfejlesztő társaságokat tömörítő Entertainment Software Association (ESA) a napokban publikálta az amerikai piacot vizsgáló 2008-as tanulmányát. Ebből kiderül, hogy az Egyesült Államokban bizony nem számít unikumnak a videojáték: a háztartások 65 százalékában ütik el az időt ezekkel, 38 százalék rendelkezik valamilyen játékkonzollal is.

Az ESA statisztikái szerint az átlagos gamer 35 éves, korcsoportra bontva viszont a 18-49 éves korosztályból játszanak a legtöbben, a teljes felhasználói kör csaknem felét az ilyen korú játékosok teszik ki, bár az ötven felettiek is egészen komoly, 25 százalékos arányban képviseltetik magukat.

Bár nemek tekintetében még a férfiak vannak többségben (60 százalék), a nőnemű gamerek száma is jelentősnek mondható, 40 százalékos. A videojátékok a hölgyek körében a 18 évnél idősebbek körében népszerűek, közülük több játékos kerül ki, mint a 17 évnél fiatalabb fiúgyerekeknél. Az online játékosok körében a nők aránya még jobb, 44 százalékos.

Boltban eredeti verziójú videojátékot vásárló felhasználó archetípusa a 40 éves férfi vagy nő. Az amerikaiak körében egy átlagos férfi gamer már 15 éve, női társaik pedig 12 éve szórakoznak már videojátékokkal. Mint a felmérésből kiderült, az amerikai szülők 94 százaléka együtt veszi vagy kölcsönzi ki a játékokat gyerekével, 83 százalékuk pedig kikéri a szülők engedélyét ahhoz, hogy megvehessen egy programot, 80 százalékuk pedig azt is megszabja, mennyi időt tölthet csemetéje videojátékokkal.

Játékstílusok tekintetében a legnépszerűbbnek az akciójátékok (22,3 százalék) számítanak a tengerentúlon, de előkelő helyen szerepelnek még a családi játékok (17,6 százalék), a sportjátékok (14,1 százalék), a lövöldözős programok (12,1 százalék), és az autóverseny-szimulátorok (8,3 százalék).

A 2007 legjobb konzolos játékait tartalmazó top 20-as lista élén egy felnőtt besorolást viselő lövöldözős akciójáték, a Halo 3 található, a második legnépszerűbb program a Nintendo Wii masinákhoz mellékelt Wii Sports került, a harmadik helyen pedig a háborús akció-FPS, a Call of Duty 4 áll. A PC-s toplista első két dobogósa a kizárólag online játszható szerepjáték, a World of Warcraft, illetve a hozzá kiadott bővítéscsomag, a harmadik helyen pedig a The Sims 2 kiegészítője került az eladott darabszámok alapján.


Az ESA tanulmányát PDF formátumban erről a linkről közvetlenül is le lehet tölteni.