Likó Marcell a Vad Fruttikból: "Nem vagyunk mi kőkorszaki szakik..."

Vágólapra másolva!
Nemsokára új lemezzel jelentkezik a Vad Fruttik zenekar. A webmester-frontemberrel, Likó Marcellel beszélgettünk arról, hogyan készült a digitális anyag Rózsikának, az első album múzsájának, és hogy a csúcstechnológia korában vajon hogyan sikerül a Vad Fruttiknak elérnie a célját.
Vágólapra másolva!

A weboldalatokon az a hír fogadja a látogatót, hogy jön a második album - és ehhez vártok albumcímötleteket a rajongóktól. Ezek szerint nektek fontos a netes kapcsolattartás a rajongókkal...
Az internet ma már nélkülözhetetlen, az egyik legfontosabb csatorna. A weboldalon keresztül találják meg a rajongók a zenekart, és viszont. Mi a Google Analyticsszel figyeljük a honlap látogatottságát, és ennek alapján elemezzük, hogy merrefelé van szükségünk erősítésre. Emellett ott van még az IWIW, a MySpace, és a YouTube - ezek nézettségét fel lehet mutatni eredményként, reprezentatív adatként. Egyébként ha valaki nem ismeri a zenekart, annak is a YouTube-ot ajánlom elsősorban.

Mikorra várható az új lemez?
Épp augusztus végére készült el a lemez végleges, kiadás előtti formája. Azt, hogy pontosan mikor kerülnek a CD-k a boltokba, még nem tudom, de a masterpéldányokat már kiküldtük a rádióknak, így a koncerteken ízelítőként játszott dalok már hallhatók az adókon.

Az előző évhez képest jóval több fellépésetek volt. Hogyan mérhető a népszerűség?
A három legfontosabb csatorna az internet - vadfruttik.hu YouTube, MySpace - a rádiós jelenlét - MR2 - és a koncertjegyeladások. Ezek teljesítménye határozza meg, hogy egy zenekart több helyre hívnak-e, vagy hogy jobb időpontokban játszhat, mint egy évvel azelőtt. Az elmúlt esztendőben nálunk minden terület erősödött, a Nekem senkim sincsent például 350 ezren nézték meg a YouTube-on.

A Rózsikámnak digitálisan című albumról a Rió szintén nagy kedvenc volt, egy időben pedig a Sárga zsigulit lehetett sokat hallani...
Más, amikor egy zenekar viccel, és más, amikor kihoz magából valamit. A Sárga zsigulit teljes mértékben poénnak szántuk, mégis több rádióadó úgy vélte, hogy ez az, ami több embernek bejön. Jól mutatja a közönség megítélését, hogy ezt "mindössze" 250 ezren töltötték le a YouTube-ról.

Miért van több depis számotok, mint vidám?
Azt gondolom, hogy az emberek a negatív érzelmeket jobban be tudják fogadni, mint a pozitívokat. Valahogy sokkal könnyebb dalba foglalni a rossz érzéseket, mint arról énekelni, hogy milyen nagyon jó minden. Eleve sokkal kevesebb vidám dalt ismerek, mint velőig hatóan szomorút - mert eleve kevesebb van. Ez lehet egyébként magyar sajátosság is, elég csak a Himnuszt meghallgatni...

Műfajilag hogyan határoznád meg a zenéteket?
Nem vagyunk rockzenekar, de az oly sokat emlegetett alternatív pop sem jó megfejtés erre. Egyszerűen popzenének nevezném, amit játszunk.

A munkátok során, illetve a hétköznapokban mennyire használjátok a technológiát, van laptopotok, mobilinternet?
Van laptopunk és mobilinternetünk is. Ezekre mind szükségünk van, még a színpadon is, hiszen vannak elektronikus alapok, melyek a zene közben szólnak, meg külső hangkártya - de ezekkel a szakmai részletekkel nem untatnék senkit.