A vörösök a spájzban vannak

Vágólapra másolva!
Végre megtudtuk, hogy Einsteint valójában időutazó szovjet tábornokok ölték meg, hogy egyszer és mindenkorra leszámolhassanak a gaz kapitalistákkal. A Red Alert sorozat legújabb darabját teszteltük.
Vágólapra másolva!

A Command & Conquer sorozat előzményeit feldolgozó, kevésbé komoly hangvételű Red Alert az előd sikereit is felül tudta múlni, külön sorozattá nőtte ki magát, melynek a napokban jelent meg a harmadik epizódja, melynek demóját innen töltheti le. Az alternatív múlttal, jelennel és jövővel foglalkozó Command & Conquer még alternatívabb előzményeit feldolgozó Red Alert akciódús, felhőtlen szórakozást ígér, annak ellenére, hogy elvileg egy vérbeli stratégiával van dolgunk.

A sorozat egyik jellegzetessége, hogy a történetet közvetítő átvezető filmeket nem a legtöbb játékra jellemző, számítógépeken megkomponált animációk képében jelenítik meg, a Red Alert játékokban ehelyett hús-vér színészek játsszák el a "minőségi" B filmekbe illő történetet.

Külön öröm, hogy az ismert művészek megpróbálják a lehető legkomolyabban venni az amúgy meglehetősen nevetséges szerepeiket. A harmadik epizód munkálataihoz sikerült igazán neves sztár gárdát szerződtetni, a főbb szerepeket J. K. Simmons, Jonathan Pryce, Jenny McCarthy, George Takei, Kelly Hu, Tim Curry, és Peter Stormare játsszák.

Addig jó, míg Einstein él

A történet szerint a szovjet vezetés csak egyetlen kiutat lát a nyugati szövetség fenyegető árnyékából, és mivel minden erővel meg akarják akadályozni a vörös birodalom szétesését, furfangos trükkhöz folyamodnak. Visszautaznak az időben egészen 1927-ig, és elteszik láb alól a világ valaha élt legnagyobb hatású tudósát, Albert Einsteint. Úgy gondolják ugyanis, hogy a nyugati világnak esélye sem lenne a szovjetek elleni harcban, ha nem rendelkeznének az Einstein kutatásaira épülő fegyverzettel és technológiákkal.

Az egyébként számos Red Alert-beli kalandot megélt Einstein halálával minden megváltozik, a Szovjetunió erősebb mint valaha, és a nyugati szövetségnek esélye sincsen a vörösök támadásaival szemben. Azonban hőseink nem számoltak azzal, hogy atombomba nélkül az amerikaiak nem tudtak volna visszavágni Pearl Harborért, és így a felkelő nap országa harmadik, sosem látott technológiai fejlettségű birodalommá és fenyegető ellenséggé válhat.

Forrás: [origo]
Dása elvtársnő nem a jeges északról érkezett
Innen letöltheti a Red Alert 3. demóját

A nyugati erők még ki sem vonulhattak a szovjet területről, máris megjelennek a Birodalom erői, és megkezdődik kíméletlen küzdelem, most már három, mindenre felkészül, eltökélt fél között. A játék során a három említett fél kampányát játszhatjuk végig, érdemes az oroszokkal kezdeni, főleg azoknak, akik kevésbé jártasak a Command & Conquer vagy a Red Alert játékok világában. A történetet is a Szovjet-Szövetség-Birodalom sorrendet követve élvezhetjük leginkább.

Vörös, de szórakoztató veszedelem

A Red Alert sorozat mindig is híres volt egyszerű kezelhetőségéről, ez szerencsére semmit sem változott, még a stratégiákban kevésbé járatos játékosok is pillanatok alatt el tudnak igazodni a funkciók világában. A játékmenet megismerésében segítséget jelent az oktató mód is, amit nagyon praktikus döntéssel a főmenüből bármikor elérhető változatban tárnak elénk a fejlesztők, így a profi stratégáknak nem kell végigszenvedniük a sokszor kötelező, még gyakrabban sután tálalt oktatást. A játékmenet a lehető legegyszerűbb, a seregek parancsnokaként utasításokat adhatunk ki egységeknek, vagy nagyobb csapatoknak, és őket irányítva hajtjuk végre a legkülönfélébb feladatokat. A stratégiai műfaj mindkét irányvonala megtalálható a játékban, az erőforrás-gyűjtögetéses, bázis-, illetve egységépítgetős vonal ugyanúgy, mint a már meglévő erőkre épülő, főleg támadásra és védekezésre koncentráló, akciódúsabb irányzat is.

Rémes akcentusok a Központi Bizottság ajánlásával
Innen letöltheti a Red Alert 3. demóját

A játékot egyébként inkább az utóbbi vonal mentén építették fel, többnyire már meglévő, sokszor egy-egy kiemelkedő képességekkel felvértezett hős(nő)vel kiegészített csapatot vezetve indulunk neki a küldetésnek, ilyenkor leginkább a különböző területek felszabadítása, rajtaütés, védekezés a feladatunk. A hősünk segítségével légi csapást kérhetünk a nagyobb építményekre, veszélyesebb, nehezebben elpusztítható egységekre, és a történet során egyre több speciális akciót is megtanulhatunk. Tesztelőnk egyik kedvence a nagyobb rakétasilók, bázisok ellen bevethető űrszemetes támadás volt, a szorult helyzetben bevethető trükkel könnyen tudunk akár nagyobb területen elhelyezkedő, nagyobb mennyiségű ellenféltől is megszabadulni, csakk néhány felesleges műholdat kell feláldozni.

Vállvetve harcolhatunk

A realitást amúgy sem kérhetnénk számon a fejlesztőktől, már a történettel is, de a kampányok első percétől kezdve aztán még inkább nyilvánvalóvá teszik, hogy ebben a játékban semmit sem kell, sőt, semmit sem szabad túlzottan komolyan venni. A tesztelés során az egyik kedvenc geget már a szovjet kampány második küldetésében, tehát a játék legelején sikerült megtalálni, a főbb feladatok mellett elvállalható mellékküldetések egyikében harci medvéket kell kiszabadítani a gonosz japán katonák fogságából. Amikor ez sikerül, a mackók csatlakoznak csapatunkhoz, és hűségesen követnek minket a további csaták felé. A gyalogos egységeken kívül különböző földi, légi, vízi vagy ezek különböző kombinációját adó járműveket is építhetünk, attól függően, hogy melyik kampánnyal játszunk éppen. Minden birodalomnak egyedi egységei vannak, a maguk előnyeivel és hátrányaival, ennek köszönhető, hogy nem csak eszetlen támadás sorozatból áll a játék, néha nem árt megállni egy pillanatra, hogy a megfelelő taktikát kidolgozva induljunk ellenségünk vérét venni.

Forrás: [origo]
Támadnak a szovjet medvék
Innen letöltheti a Red Alert 3. demóját

A realisztikus World in Conflicttal ellentétben a fejlesztők nem az élethűségre, inkább a rajzfilmesebb, humorosabb megjelenítésre helyezték a hangsúlyt, ennek köszönhető, hogy a játék egy gyengébb konfiguráción, esetleg laptopon is hajlandó elindulni. Ennek ellenére, ha nagyobb felbontáson, nagyobb részletesség mellett futtatjuk, egészen mutatós grafikát kapunk végeredményként. A többjátékos módok már az első epizódtól kezdve fontos részét képezték a játéknak, a Red Alert 3 minderre rátesz egy nagy lapáttal, ha nem szeretnénk egyedül megküzdeni a másik két birodalom csapataival, az összes kampányt vagy a akár a kampányok egyes küldetéseit is végigjátszhatjuk kooperatív módban, tehát a barátainkkal vagy a világ bármely táján élő ismeretlenek játékához csatlakozva. Mindent egybevéve, a Red Alert 3 az idei téli szezon legjobb stratégiai játéka, számos emlékezetes pillanattal, könnyen emészthető történettel és rengeteg akciódús küldetéssel.

Tóth Tibor