Milliárdokért kelt el egy virtuális pénzt áruló honlap

Vágólapra másolva!
Tízmillió dollárt, vagyis mintegy 2,3 milliárd forintot fizettek a My MMO Shop nevű honlapért, ahol többek között a híres közösségi szerepjáték, a World of Warcraft és más online videojátékok virtuális fizetőeszközével kereskednek valódi pénzért.
Vágólapra másolva!

A World of Warcraft-ot kiadó Blizzard Entertainment hiába is próbálkozik tűzzel-vassal kiirtani az efféle illegális "aranykereskedelmet", úgy látszik, az ezzel foglalkozó "kínai farmerek" invázióját megállítani szinte lehetetlen. A felvásárló cég neve is mutatja, hogy kifejezetten erre a tranzakcióra jött létre, ugyanis My MMO Inc.-nek hívják - az MMO angol rövidítés (massively multiplayer online game) a "csak online módon játszható több szereplős játék" kifejezést takarja.

A My MMO egyike azoknak a honlapoknak, amelyek a közösségi szerepjátékokon belüli virtuális arany eladásával foglalkoznak. Vevői között olyan játékosok találhatók igen nagy számban, akik túlságosan lusták, vagy nincs elég idejük ahhoz, hogy az aranyat saját maguk "zsákmányolják" a különféle játékbeli szörnyektől, missziókból. Mivel maga az aranyszerzés (illetve szaknyelven: "farmolás") rendkívül unalmas, lélekölő tevékenység, ezért ezt helyettük a kínai farmerek végzik el, és a játékon belül adják oda a játékosnak - valódi pénzért.

Bár természetesen ezt a tevékenységet határozottan tiltja mindegyik közösségi szerepjátékok kiadásával foglalkozó cég, a My MMO Shopot ez a legcsekélyebb mértékben sem zavarja, hiszen nemcsak a World of Warcraft, hanem más ismert közösségi szerepjátékok - a Final Fantasy XI, Warhammer Online, Everquest II, Age of Conan - virtuális pénzével is kereskednek.

Érdekes, hogy a gazdasági válság kellős közepén, amikor oly nehezen fektetnek be emberek bármilyen gazdasági vállalkozásba, egy cég képes ennyi pénzt invesztálni egy olyan vállalkozásba, amely virtuális pénz kereskedelmével foglalkozik - írta a tranzakcióról beszámoló www.1up.com videojátékos hírszájt. "A hagyományos befektetések tekintetében kockázatos időket élünk. Azonban manapság az emberek szívesebben maradnak otthon, és olyan, viszonylag költségkímélő, a riasztó valóságtól elrugaszkodó szórakoztatási formákkal töltik az idejüket, mint a számítógépes játékok" - nyilatkozta a My MMO vezérigazgatója.