A NASA internetes közösségi szerepjátékot fejleszt

Űrkutatós MMORPG-t tervez kiadni a NASA. A 2010-ben megjelenő programban űrhajózni keveset kell majd, viszont idegen bolygók lakhatóvá tételében részt vehet a játékos - adta hírül a GameDaily.

Egyre népszerűbbek a World or Warcraft-hoz hasonló többszereplős szerepjátékok, az MMORPG-k, ezért nem meglepő, hogy egyre több cég foglalkozik ilyen játékok kiadásával. Ebbe a sorba állt be az amerikai űrkutató hivatal, 2010-re elkészülő NASA Astronaut: Moon, Mars and Beyond című játékával. A közösségi szerepjáték célja, hogy a fiatalok körében népszerűsítse a jövő űrkutatását, illetve a tudomány és technológia világát.

A szerepjáték központi témája maga az űrkutatás, és a világűrben, különféle planétákon vethetik majd meg a lábukat a játékosok. Ahogy karakterükkel fokozatosan felfedezik a világűrt, úgy nyílnak meg egyre újabb és újabb lehetőségek számukra, új helyekre mehetnek, újfajta technológiákat használhatnak, amelyekhez egyébként teljesen valóságos NASA űrtechnológiát használ fel a játékot fejlesztő három különböző fejlesztőcsapat.

Mérnök leszel vagy robotikus?

Már a játék elején foglalkozást kell választania a játékosnak. A hagyományos szerepjátékokra jellemző pályák helyett azonban a NASA játékban robotszakértő, űrgeológus, asztrobiológus vagy mérnök lehet a felhasználóból. A nagyobb küldetések sikeres teljesítéséhez azonban ugyanúgy össze kell fogniuk, mintha csak a WoW-ban lennének.

A játék teljesen vérmentes lesz, tehát egyetlen szörnyet, vagy másik embert sem ölhetnek meg benne, a játék élvezetét a felfedezés, a kutatás okozza majd. A bolygók között repülni sem kell túl sokat, a cél inkább az lesz, hogy a játékosok a planétákon megvessék a lábukat, úgy, hogy például héliumot bányászhatnak üzemanyaghoz, vagy növénytermesztő üvegházakat telepíthetnek, oxigént hozhatnak létre és robotokat, járműveket irányíthatnak.

"A játék egyaránt tartalmazni fog egyedül leküzdhető kihívásokat és csak csoportban megoldható problémákat. A tudományos, matematikai és mérnöki ismeretek alkalmazásával a játékosok új járművekhez, űrruhákhoz, robotokhoz és bányász felszereléshez juthatnak, amelyekkel továbbhaladhatnak az űr mélye felé." - nyilatkozta Jerry Heneghan, a játékot fejlesztésében részt vevő Virtual Heroes cég igazgatója a Big Downloadnak. A játék előreláthatóan az emberiség elkövetkezendő harminc évét dolgozza fel és a történeti szálak között a globális felmelegedés nagyon is valóságos és veszélyekkel teli motívuma is szerepel.

Vannak kritikus hangok

A játék fejlesztése természetesen nem lesz olcsó mulatság, hiszen az Unreal 3 grafikus motorját használják majd fel hozzá, hogy grafikus téren is megállja a helyét, amikor egy-másfél év múlva a boltokba kerül az első rész. Éppen ezért az amerikai játékosok egy része kissé kritikusan állt a fejlesztéshez, lévén a NASA kormányhivatal, amelyet az állam finanszíroz. Mivel alapvetően azért szórakoztató termékről van szó, amelyből pénzt keres az amerikai állam, nem értik, hogy ezt miért egy olyan hivatal pénzeli, amely tulajdonképpen az ő adójukból tartja fent magát.

Nem csak a játék miatt kritizálják az űrkutató hivatalt, a közelmúltban a Holdat is megjárt Buzz Aldrin jelentetett meg egy tanulmány társaival a NASA tehetetlenségéről. Aldrin szerint a hivatal utolsó nagy tette az oroszok legyőzése volt, azóta hatalmas pazarlással működik a szervezet. Az űrhajós azt is feleslegesnek tartja, hogy az amerikaiak ismét megvélozzák a Holdat, szerinte a hivatalnak távolabbra kellene tekintenie, és ez alatt valószínűleg nem a virtuális valóságot értette.