Egyre több a nő és egyre kevesebb a diplomás a netezők között

Vágólapra másolva!
Csökkent a diplomások és a férfiak aránya a hazai internetezők körében az elmúlt három évben, ahogy az elérések egyre szélesebb körben terjednek - derül ki az EnterNet statisztikáiból.
Vágólapra másolva!

Hatvanezer ügyfeléből ezerötszázat kérdezett meg internetezési és számítógép-felhasználói szokásairól a a legnagyobb hazai alternatív internetszolgáltató, cégeket és magánszemélyeket egyaránt. A cég szerint a három évvel ezelőtti adatokkal összevetve érzékelhető, hogy csökkent a fővárosiak számbeli fölénye, és vidéken sem a városokban, hanem a községekben növekszik leggyorsabban az előfizetők száma, ahogy az eddig ellátatlan területekre is elér a szolgáltatás.

Ennek köszönhető, hogy arányaiban egyre kevesebb az EnterNetnél a diplomás előfizető is, mivel a magasabb végzettségűek a városokban vannak többen: arányuk 2006 óta 51-től 46 százalékra csökkent, miközben leginkább középfokú végzettséggel rendelkezők tábora növekedett. A cég ügyfeleinek már több mint felét ők alkotják, 44-ről 52 százalékra nőtt az arányuk. A női előfizetők is egyre többen vannak, míg három évvel ezelőtt az EnterNet ügyfeleinek háromnegyede férfi volt, addig arányuk mára 58 százalékra csökkent. A cég szerint egyre növekszik az előfizetők átlagéletkora is: a kétharmaduk 35 év fölötti, és leginkább a 35-44 év közöttiek és az 55 év felettiek csatlakoznak újonnan az internetre.

A cég statisztikái alapján úgy becsüli, az átlagos hazai internetező jövedelme 87 ezer forint havonta, és elsősorban levelezésre, kapcsolattartásra, információszerzésre használja a hálózatot, kevésbé vásárlásra és ügyintézésre, mivel ez utóbbi tevékenységek népszerűsége kevésbé növekedett az elmúlt években. Az NRC piackutató és a TNS tavalyi felmérése (Vistior Media Research) is kimutatta, hogy csökken a hazai internetezők táborának urbánus és férfias jellege a nők és a vidékiek növekvő arányával. A felmérés szerint a netezők a vásárlás kapcsán elsősorban a termékekkel kapcsolatos tájékozódásra használják a hálózatot, bár kétharmaduk vásárolt már a neten keresztül, és mintegy harmaduk a jövőben is tervezi ezt.

Az EnterNet friss adatai szerint az átlagos hazai háztartásban 2 darab internetezésre használt PC van, amelyek 70 százaléka asztali gép, 30 százaléka notebook. A felhasználók 18 százaléka szeretné hordozható gépre cserélni asztali PC-jét.