Webcím helyett is a Google-t használjuk

Vágólapra másolva!
Egyre kevesebb netező gépeli be a böngésző címmezőjébe a http://www. kezdetű webcímeket: az emberek inkább egyszerűen csak rákeresnek a megnyitni kívánt oldal nevére.
Vágólapra másolva!

Az online marketingszakemberek számára régóta nem újdonság, hogy a legnépszerűbb weboldalak nevei szerepelnek a keresési toplisták élén. Nagy-Britanniában például a januári kereséseket a Facebook, a YouTube és az Ebay vezette, de a listán szerepelt a BBC, az Amazon vagy a Tesco is - derül ki a Hitwise Intelligence legfrissebb adataiból. A lista első helyezése azt jelenti, hogy a Facebook közösségi oldalra majdnem minden negyvenedik internetező rákeresett, de nem azért, mert nem tudta mi az: egyszerűen csak el szeretett volna jutni oda.

Az internetezők ugyanis egyre kevésbé használják a címmezőt: a fárasztó webcím-begépelés helyett kényelmesebb egyszerűen rákeresni arra az oldalra, amelyet meg szeretnének látogatni - írja Stephen Waddington brit médiaszakértő a blogjában. Sőt, Waddington szerint az internetezők új generációja már úgy nő fel, hogy egyáltalán nem használ URL-eket: a PR-szakember szerint 8-10 éves gyerekei például még soha nem írtak be webcímet a böngészőbe, és észrevételét a blogbejegyzés hozzászólásai szerint több ismerőse is megerősítette.

A hirdetők is alkalmazkodnak az igényekhez: először a Távol-Keleten tűntek fel az olyan reklámplakátok, amelyeken nem a hirdetett cég vagy termék weboldalának címét tüntetik fel, hanem az arra való rákeresésre buzdítják az internetezőket. Az URL helyett tipikusan a hirdető által kiválasztott keresőszó látható ezekben a hirdetésekben, egy kis keresőmezőbe foglalva. A kívánt nevet a vállalatok szakemberek (SEO) segítségével juttatják a Google találati listájának élére, méghozzá jó pénzért.

Az URL-mentes világnak már a legújabb webböngészők is részét képezik. A Google Chrome-ban már egyáltalán nincs is külön kereső- és címmezője: bárhogyan is kíván eljutni valahová a netező, ugyanoda kell beírnia.