A hirdetőtábla visszanéz

2009.04.10. 11:50

A japán internetes piacon vezető pozícióban levő Yahoo a tokiói székhelyű Comellel összefogva idén ősszel 500, az elhaladó járókelőkre szabott reklámokat megjelenítő hirdetőoszlopot tervez elhelyezni fukuokai bevásárlóközpontokban és vasútállomásokon.

A megjelenítő felülethez egy kamera csatlakozik, amely az elhaladó járókelőkről készült képekből megállapítja a célszemélyek nemét és korát, majd ezen információk alapján személyre szabott tartalmat, hirdetéseket mutat. A Különvélemény-ből (Minority Report) is ismert technológiára a Samsung is szemet vetett, ők a Truemediával közösen olyan televíziót fejlesztettek, melyet az üzletek kirakataiba szánnak.

Forrás: [origo]

A technológia nem csak azért keltette fel a megrendelők érdeklődését, mert segítségével egészen pontosan becélozhatják hirdetéseiket, hanem azért is, mert azt, hogy egy adott reklámot kik, hányan és milyen sokáig néztek, eddig csak becsülni tudták, most viszont nemre és korra lebontva pontos számokat kapnak.

Az elektromos hirdetőtáblákat eddig is érték támadások felesleges energiapazarlásuk okán és azért is, mert adott esetben elvonják a közlekedésben részt vevők figyelmét. Az ellenérvek most a személyiségi jogok védelmének csorbulásával is bővülnek, hiszen a beépített kamerák szinte észrevehetetlenek, és a biztonsági kamerákkal ellentétben jelenlétükre sem figyelmeztet semmi.  Biztató, hogy minden, a kérdésben érintett társulás ígéretet tett arra, hogy a járókelőkről készült felvételeket nem őrzik meg.