Jön az újságlap-méretű Kindle e-könyv-olvasó

Vágólapra másolva!
Várhatóan szerdán jelenti be az Amazon, hogy piacra dobja a Kindle e-könyvolvasó nagytestvérét, amely könyvek mellett a nyomtatott sajtó termékeinek megjelenítésére is alkalmas lesz.
Vágólapra másolva!

Az recesszió sújtotta amerikai nyomtatott sajtó képviselői abban reménykednek, hogy miként az iPhone és az iTunes mentőövet nyújtott a zeneipar számára, a nagyképernyős Kindle előttük nyitja meg a menekülést a teljes összeomlás elől.

Az Amazon új olvasója várhatóan akkora képernyővel rendelkezik majd, amelyen áttördelés, módosítás nélkül teljes méretben megjeleníthetők lesznek a jelenleg nyomtatott formában megjelenő lapok - bár még csak fekete-fehérben. Az eszköz megjelenésétől a nyomtatott sajtó képviselői azt várják, hogy új alapokra helyezhetik kapcsolatukat az olvasóikkal - végre növelhetik az ingyenes webes megjelenés miatt őket elhagyó előfizetőik megfogyatkozott táborát.

Hogy a potenciális olvasók miért olvassák majd a fekete-fehér, nem összehajtogatható - ezért viszonylag kényelmetlenül szállítható - "e-újságolvasó" eszközön, előfizetési díjért azokat a híreket, melyeket eddig az ingyenes weboldalakon értek el ? A New York Times szerint azért, mert elképzelhető, hogy a Kindle-t magát jelképes áron, vagy ingyenesen adják majd a kiadók, és csupán a tartalomért kell majd fizetni.

Ebben az esetben lehetséges, hogy valóban sokan használják majd, hiszen az új Kindle továbbra is képes lesz a sikeres elődök nyújtotta szolgáltatásokra, és az Amazonnál már most is elérhető mintegy 58 lap előfizetési díjai sem túl magasak (jellemzően havi 2-15 dollárba kerülnek az elérhető kiadványok). Nem elhanyagolható, hogy a környezettudatos vásárlók is előnyben részesíthetik az elektromos kiadást a papíralapúval szemben - miközben a kiadók is megszabadulnak a nyomtatással és a terjesztéssel járó tetemes költségektől.

A tökéletesnek tűnő jövőképet árnyalja, hogy az új Kindle sem lesz képes színek megjelenítésére, ezért azok a kiadványok, melyek erősen támaszkodnak a lapjaik által nyújtott vizuális élményekre, kimaradhatnak az első körből - bár mint Tom Wallace a többek közt a Wired-et és a Vogue-ot kiadó Condé Nast szerkesztőségének vezetője elmondta, arra számítanak, hogy belátható időn belül megjelennek az ő kiadványaik tökéletes megjelenítésére alkalmas eszközök is. A másik problémát az jelenti, hogy az Amazon és más e-könyvolvasók gyártói is szeretnék maguk megállapítani a náluk megrendelhető kiadványok árát és az előfizetőkkel való kapcsolattartást sem adnák ki a kiadóknak, mégis, a jelek szerint ezen a téren is közeli a megegyezés.