Lekörözte a BlackBerry az iPhone-t

2009.05.06. 12:10

Az idei év első negyedévében az amerikai piacon a BlackBerry Curve készülékből többet adtak el, mint az Apple népszerű iPhone-jából - számolt be az NPD Group piackutató cég.

A kimondottan e-mailezésre és dokumentumok olvasgatására optimalizált BlackBerry készülékekből a gyártó Research in Motion (RIM) cég sokáig piacvezető volt az okostelefonok piacán, tavaly azonban már több iPhone-t adtak el az USA-ban, mint az előbbi cég jellegzetes, teljes billentyűzettel szerelt készülékeiből.

Ugyanakkor 2009 első három hónapjában a BlackBerry Curve készülék - amely ráadásul nem is új, hanem egy 2007-ben megjelent termék - képes volt lekörözni az iPhone-t is az eladások terén. Ez javarészt annak köszönhető, hogy az Apple érintőképernyős készülékétől eltérően nem csak egy operátornál - az AT&T-nél -, hanem mind a négy nagy amerikai mobilcég kínálatában megtalálható. Persze ez önmagában nem lett volna elég a sikerhez, az extra eladásokhoz jelentősen hozzájárult a Verizon cég akciója, melynek keretében egy Curve áráért két készüléket vihettek haza a vásárlók - nyilatkozta az NPD elemzője.

Forrás: [origo]

Az eladások tükrében az iPhone az első negyedévben a második helyre szorult vissza, míg a dobogó harmadik helyén ugyancsak egy BlackBerry-készülék, az érintőképernyős Storm áll - bár a telefonok eladási számait nem publikálta a piackutató cég, azokat csak előfizetői számára teszi elérhetővé. Ugyanakkor az NPD adataiból kiderül, hogy Amerikában, az okostelefonok piacán a RIM cég 15 százlékkal növelte részesedését a tavalyi év végéhez képest (amely így jelenleg 50 százalékot tesz ki), míg a rivális Apple és Palm cégek részesedése 10 százalékot zuhant ebben az időszakban.