Jönnek a térhatású játékok

Vágólapra másolva!
Miközben a mozikban egyre több hollywoodi animációs filmet - például a  G-Force-ot, vagy a Jégkorszak 3-at -vetítenek térhatású változatban is, hamarosan azonban már az otthon nyüstölhető videojátékokból is elérhetők lesznek a térérzetet nyújtó verziók - leginkább a 3D-s filmek szoftveres adaptációiban.
Vágólapra másolva!

A G-Force című animációs filmből például Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra készül egy olyan játék, amelyet eltérő színű lencsékkel szerelt szemüveggel háromdimenzióban is élvezni lehet majd. A Disney kiadó emellett egy másik játékot is fejleszt, amely a Walt Disney World és a Disneyland világát dolgozza majd fel. A játékprogramot a Toy Story 3D mozikba kerülésekor dobják a piacra.

A 3D-s technológiát sokkal inkább kitágítva a Ubisoft saját 3D-s sztereoszkópikus technológiát dolgozott ki a James Cameron által rendezett Avatar című film játékos adaptációjához, amelyet a múlt hónapban a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo játékkiállításon mutattak be. Ez lesz az első olyan hollywoodi filmes adaptáció, amelyik ezt a valódi 3D-s grafikát alkalmazza. "Az Avatarban először fordult elő velem, hogy tényleg féltem, amikor a filmes szörnyetegek rám támadtak egy játékban" - mesélte James Cameron az E3-on.

Az új technológia új hardveres eszközök elterjedésének is otthont adhat. Az Xbox 360 és a PlayStation 3 játékkonzolok sikere annak idején elősegítette a HD televíziók egyre népszerűbbé válását és a 3D-s televíziót gyártó cégek abban reménykednek, hogy pontosan ugyanez történik majd saját termékeikkel. Persze elsőként csak a technikai újdonságok, illetve a játékok iránt rajongók engedhetik meg maguknak a méregdrága készülékeket, ám később - ahogy a 3D-s tévék ára fokozatosan csökken - a nagyközönség is egyre több ilyen készüléket vásárolhat.