Apple: szállj le rólam, Microsoft!

2009.07.17. 16:01

Az Apple nemrégiben megkérte a Microsoftot, hogy vegye le a műsorról a Maceket fitymáló reklámfilmjeit, mivel azokban elavult információk szerepelnek.

A Microsoft tavasszal indította el Laptop hunter (Laptopvadász) című kampányát, amelynek lényege, hogy a szereplői egy bizonyos árkategóriában keresnek az igényeiknek megfelelő gépet, és ha ezt megtalálják, akkor a vételárat a szoftvercég állja. A valóságshow-szerűen felvett reklámfilmekhez előre válogatták ki a szereplőket úgy, hogy mindenféle vásárlói igénnyel kapcsolatban bebizonyosodjon: egy windowsos laptop a legolcsóbb megoldás.

A kampány nyíltan az Apple ellen irányul, mivel minden reklámfilm azzal kezdődik, hogy a vásárlók szétnéznek a Macek között is, azonban azokról rendre megállapítják, hogy nem kínálnak elég választási lehetőséget, és/vagy túl drágák. Az Apple viszont nemrégiben csökkentette modelljei árát, ezért a Wall Street Journal (WSJ) információi szerint a cég megkérte a Microsoftot, szüntesse be a gépeinek drágaságára utaló kampányolást.

Laptopvadászat: a Microsoft egyik reklámfilmje

A redmondi szoftvercég erre azonban csak egy újabb fricskával felelt. "Műsoron tartjuk őket, és menni fognak, és menni fognak, és menni fognak" - nyilatkozta a pénzügyi lap szerint Kevint Turner, a Microsoft egyik igazgatója a szoftvercég e héten rendezett konferenciáján, a Duracell-reklámok megállíthatatlan elemes nyulaira utalva a megfogalmazással. A WSJ értékelése szerint ez arra utal, hogy a két cég között élesedik a verseny, noha az Apple még mindig kicsi, bár intenzíven növekedő részesedéssel bír a számítógép-piacon.

Az Apple-t kritizáló reklám egyébként bevált a Microsoftnak. A márkák megítélését vizsgáló Brandindex májusi mérése szerint a redmondi szoftvercég megítélése jelentősen javult, míg a korábban kimondottan jó image-dzsel bíró Apple-é romlott a reklámok hatására. A verseny ősztől még jobban kiélezett lesz az amerikai piacon, mivel a Microsoft akkor nyitja meg első saját üzleteit az Apple Store bolthálózat mintájára.

Tegyük hozzá, a windowsos PC-ket kritizáló, a Microsoftnak beszólogató reklámoknak évtizedes hagyománya van az Apple-nél, de az is igaz, hogy a Laptop Hunter kampány igen felületes összehasonlítást végez a Macek és a PC-k között.

KAPCSOLÓDÓ CIKK