Tíz francia fogyasztó jelentette csütörtökig, hogy felrobbant újonnan vásárolt iPhone-telefonjának képernyője. Legutóbb szerdán közölte egy Párizsban élő nyugdíjas, hogy szétrobbant kezében okostelefonjának képernyője.

A francia fogyasztóvédelmi felügyelet, a DGCCRF illetékese már korábban közölte, hogy vizsgálódnak az ügyben azt követően, hogy egy francia tinédzser a hónap elején hasonló balesetet szenvedett az Apple mobilkészülékével. Az Apple augusztus 14-én arról biztosította az Európai Unió illetékes testületét, hogy "egyszeri esetek" voltak az eddigi történt iPhone-robbanások. A francia esetek előtt néhány héttel egy 11 éves brit kislány is hasonló balesetet szenvedett. A múlt hónapban egy amerikai televíziós csatorna adott hírt arról, hogy "riasztó számú iPhone-készülék gyulladt lángra", súlyos sérülések azonban nem történtek. A problémát valószínűleg az eszközök akkumulátorában lévő lítium túlhevülése okozza.

Az UFC-Que Choisir francia fogyasztóvédelmi csoport szintén felszólította az Applet-t, álljon elő magyarázattal az iPhone- és iPod-készülékeivel a közelmúltban történt balesetek ügyében. "Tudni akarjuk, hogy ezek valóban csak +egyszeri+ esetek, ahogyan állítják, vagy valóban baj van az iPhone-nal, és ha így van, mit terveznek, hogy ne ismétlődjön meg a probléma, illetve, hogy kártalanítsák a fogyasztókat. A brit kislány esetében éles bírálat érte az amerikai számítástechnikai óriáscéget, mert állítólag arra kérte a családot, hogy írjanak alá egy bizalmas megállapodást, mielőtt az Apple beleegyezik abba, hogy kártalanítsák őket.

A francia nyugdíjas elmondta: egy héttel azután robbant szét okostelefonjának képernyője, hogy a készüléket megvette. Éppen vásárolt, amikor érezte, hogy a zsebében lévő telefon elkezd melegedni, majd vibrálni, holott nem használja ezt az üzemmódot. "Kivettem a zsebemből, a fülemhez kaptam, majd egyszer csak látom, hogy a készülék képernyője apró darabokra szakad, mint egy gépkocsi szélvédője" - számolt be az esetről.