Különleges élményben lehet részük a Playstation 3 tulajdonosoknak, a konzolra megjelent legújabb akciójátékban Indiana Jonest és Lara Croftot megszégyenítő kalandok várják a gamereket. Mint a hatalmas régészeti leletek, óriási kincsek körül forgó történetek általában, az Uncharted 2 is bővelkedik a lövöldözésben, robbantgatásban és látványos menekülésekben.

Az akciófilmeken nevelkedett játékosokat is meglepő játék nem kezdődhet unalmas tanító pályával, amin elmagyarázzák, hogyan kell futni, lőni, megbírkózni a különböző tereptárgyakkal. Az Uncharted 2 nem is kísérli meg ilyesmivel untatni a játékost, rögtön a közepébe csap. A leginkább a fénykorát élő Indiana Jonesra emlékeztető főhős rögtön szorult helyzetben találja magát: egy szakadék szélén egyensúlyozó vonatból kell súlyos, a mozgást is kínná tevő sebesülés által hátráltatva kimenekülnie.

A jelenet persze tanít is, a gamer gyorsan megszokja, hogy ebben a játékban nem csak az előre letárolt, sablonos mozdulatok  állnak rendelkezésére. A kalandjátékokban megszokott séta, futás, ugrás és kapaszkodás mellett számos új mozdulatot is tud a főhős. A kontroller megfelelő gombját lenyomva Nathan Drake mászik, csimpaszkodik, egyensúlyoz a legjobb tudása szerint, hiszen a cél hatalmas: életben kell maradni. A változatos mozgások tovább erősítik az Uncharted 2 filmszerűségét, annyira, hogy még egy külső, kontroller nélkül maradt néző számára is élvezhető az akció.

Forrás: [origo]

Tűzharc a robogó vonaton

A vonatból éppen a szakadékba zuhanás előtti utolsó pillanatban sikerül kijutni. Ekkor derül fény arra, hogy a "rendező" félrevezetett minket, valójában nem a történet kezdete, hanem a vége játszódik le éppen a képernyőn. Az elkövetkezendő küldetések pedig arról fognak szólni, hogyan is jutott Nathan Drake abba a kilátástalan helyzetbe, amin a jelek szerint csak emberfeletti erőfeszítések árán lehet felülemelkedni.

Indiana Jones és a smaragd románca

Ugyan az átlagos játéksztoriknál lényegesen igényesebbet írt az Uncharted csapata, de az semmiképpen sem mondható, hogy a történet túlzottan bonyolult lenne. A hős az első epizód viszontagságait heveri ki egy kellemes tengerparti bárban, és békésen szürcsölgeti koktélját, amikor két rég nem látott ismerős rondít az idillinek tűnő képbe. Drake nem jár örömtáncot a régi cimborák láttán, de nem tud sokáig ellenkezni, azok hamarosan visszautasíthatatlan ajánlattal rukkolnak elő. Azt állítják, egy gyorsan, egyszerűen kivitelezhető betöréssel megszerezhetnek egy első pillantásra értéktelennek tűnő tárgyat, ami azonban bőséges zsákmányhoz juttathatja a háromfősre duzzadt csapatot.

Forrás: [origo]

Hatásos belépő jár egy főhősnek

A kubai szivar füstjéből egy igazi kincskeresős kaland bontakozik ki: 1292-ben Marco Polo egy 14 hajóból álló flottával indult útnak Kínából, a hajók fedélzetén több mint 600 főnyi utas, legénység tartózkodott. 18 hónappal később azonban csak egyetlen hajó, és rajta 18 túlélő érkezett meg az úti célhoz. Marco Polo a naplójában részletesen leírta az utazásának minden apró részletét, de még a halálos ágyán sem ejtett egyetlen szót sem arról, hogy mi történhetett az elveszett hajókkal, és az odaveszett legénységgel. A küldetés persze nem marad titokban, néhány csavar és akciójelenet után kiderül, hogy a híres felfedező valószínűleg Shangri-La-t találta meg. Ez a város pedig arról híres, hogy itt rejtegetik a legendás Cintamani követ, ami - ha valóban létezik - manapság milliárdokat érhet.

Minden sarokban kincs lapul

Az év egyik legjobb játéka, a Batman: Arkham Asylum bebizonyította, a játékosoknak többre van szüksége a egy fő küldetésvonalnál. A különféle összegyűjthető tárgyak, mellékküldetések, és a többjátékos mód szinte elengedhetetlen a sikerhez, és az értékállósághoz. Az Uncharted sorozat első része teljes mértékben az egyjátékos kampányra épült. A játékosok nem is várták el, hogy egy Tomb Raider jellegű programban szerepeljenek többszereplős módok. A második rész esetében azonban a fejlesztők úgy gondolták, érdemes megpróbálkozni a többjátékos verzió kidolgozásával. A próbálkozást siker koronázta: az Uncharted 2 az eddigi legjobb többjátékos PS3-mas játékélményt kínálja.

Forrás: [origo]

A kincs megszerzése után meg is kell vele szökni

A játék azoknak is tartogat extrákat, akik kizárólag az egyjátékos módot hajlandóak elindítani. A történet során többek között 100 darab kincset lehet összegyűjteni, a különböző feladatok elvégzését pedig külöböző egyjátékos és többjátékos medálokkal díjazza a program. Ráadásul még pénzt is lehet harácsolni, amiből extrákat - például fegyvereket, galéria grafikákat, és egyebeket - lehet vásárolni. Ezek mellett a GTA játékokban megszokott részletességű statisztikák is elérhetőek az Uncharted 2-ben, ezeket érdemes már a kalandok megkezdése előtt megvizsgálni, mert kiderül, mi mindenre érdemes figyelni a játék során.

A visszautasíthatatlan ajánlat

Az Uncharted 2 nem csupán a  kizárólag a PlayStation 3-ra megjelenő játékok között állja meg a helyét. Bár még messze az év vége, de egyértelműen kijelenthető, nagyon előkelő helyen fog szerepelni az év legjobb játékait összesítő listákon. Ha nem sikerül elnyernie az év legjobb játéka címet, az biztos, hogy nagyon nehéz küzdelemben tudják csak letaszítani a trónról. Izgalmas, ügyesen adagolt történet, változatos küldetések, gyönyörű grafika, és egyszerű, de mégis közel tökéletesre csiszolt játékmenet jellemzi.

 


Megint jőnek, sorozgatnak

 

A hatalmas belátható területek ellenére nem jelentkeznek teljesítményproblémák. Úgy tűnik, hogy a fejlesztőcsapatnak valóban sikerült kicsikarni minden apró rejtett tartalékot is a PS3 nagyon erős, de egyben nagyon nehezen programozható hardveréből. Az új Uncharted epizód nem csupán az a játék, ami miatt már valóban érdemes elgondolkodni a PlayStation 3 vásárlásán. Megjelenésével együtt eljött az a pillanat, amikor már tényleg érdemes elgondolkodni egy HD-televízió vásárlásán, mert a gyönyörű grafikát mindenképpen ajánlott nagy felbontásban élvezni.

Tóth Tibor