Mobilszolgáltató lesz a Magyar Posta is

2009.11.18. 10:13

Új szolgáltatási üzleti modellt vezet be a Vodafone Magyarország és a Magyar Posta, lapértesülések szerint a virtuális szolgáltatásnak is nevezett megoldás lényege, hogy a kistelepüléseken élők ott is hozzájuthatnak a mobilkészülékekhez és az alapszolgáltatásokhoz, ahol ma egyetlen mobilcégnek sincs semmilyen értékesítési pontja.

A két társaság ugyan még nem hozta nyilvánosságra az ügylet részleteit, de az MTI úgy értesült, hogy majdnem 800 postán és postai értékesítési ponton vehetnek majd péntektől mobilt az emberek. A két társaság elsősorban azt a potenciális vevőkört célozza meg, amelyik másképpen nem jutna hozzá a szolgáltatáshoz.

A szolgáltatás alapdíja percenként bruttó 30-35 forint között lesz, de talán közelebb a 30-hoz. A kártyás mobilszolgáltatáshoz a hálózatot a Vodafone adja, a posta pedig értékesíti a telefonokat és a szolgáltatást. A posta így virtuális mobiltelefonos cégként jelenik meg a piacon.
Az MTI érdeklődésére a posta csak annyit közölt, hogy pénteken sajtótájékoztatón közlik a szolgáltatás részleteit. Magyarországon korábban már többször is felröppent a hír virtuális szolgáltatás indításáról, s többen tárgyaltak is már erről valamelyik magyarországi mobilcéggel. Eddig azonban egyik törekvés sem valósult meg, vélhetően azért, mert a mobilcégek nem adták bérbe másnak a hálózatukat. Az MTI érdeklődésére a posta csak annyit közölt, hogy pénteken sajtótájékoztatón közlik a szolgáltatás részleteit.

A virtuális mobilszolgáltatók már számos országban bizonyítottak. A cégek minden esetben a partner hálózatát használják, ám gyakran saját tarifatáblázatot, percdíjakat kínálnak a kiszemelt célcsoportnak. A Magyar Posta telefonszolgáltatása esetében például azoknak, akik máshogy nem jutnának hozzá a szolgáltatáshoz, és akik várhatóan csak telefonálásra, smsezésre használják majd készülékeiket. Hasonló szolgáltatást nyújt a kávéiról ismert Tchibo Németországban, a Tesco Írországban, vagy épp a posta Olaszországban.