Előfizetéses konstrukcióban elérhető prémium tartalmakat tervez kínálni a YouTube-on a Google: az új üzleti modell keretében tévéműsorok és mozifilmek válhatnak legálisan elérhetővé a világ legnépszerűbb videomegosztóján.

Erről David Eun, a keresőcég tartalomszolgáltatási együttműködésért felelős egyik vezetője beszélt a Reuters hírügynökségnek. Eun elmondása szerint a YouTube esetében a cég azt tervezik, hogy a tartalomtulajdonosok számára lehetővé teszik majd, hogy ne csupán hirdetésekkel finanszírozott módon, hanem előfizetéses konstrukcióban is elérhetővé  tehessenek a szájton tévéműsorokat vagy mozifilmeket.

A YouTube-ot birtokló Google már korábban bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat számos nagy filmstúdióval online videotéka szolgáltatás beindításáról, bár konkrétumokat egyelőre nem közölt a cég. David Eun nyilatkozatai szerint a tartalomtulajdonosok maguk választhatnák meg a jövőben, hogy a látogatók számára ingyenesen, a videó mellett elhelyezett reklámokból származó bevételekből való részesedésért cserébe, vagy  előfizetéses konstrukcióban kívánják elérhetővé tenni tartalmaikat. Noha konkrét üzleti modellt még nem dolgoztak ki, Eun szerint többek közt havidíjas konstrukció bevezetésén gondolkodnak, de elképzelhető, hogy az iTunes-hoz hasonlóan filmenkénti díjat vezetnek be.

Forrás: [origo]


Arra, hogy a YouTube online videótékaként is működjön, gyakorlatilag adottak a lehetőségek, hiszen a YouTube-on akár full-HD (1920x1080 pixel) felbontású videókat is fel lehet tölteni, bár térhatású hangzást egyelőre nem, csak sztereó hangot támogat az oldal. Bár csak az Egyesült Államokban érhető el, az országban a YouTube komoly konkurenciájának számít az NBC, a News Corp és a Walt Disney tulajdonában lévő Hulu.com, amelyen a műsorok előtt és közben megjelenő hirdetésekért cserébe ingyenesen megtekinthető teljes sorozatepizódok és filmek találhatók - igaz, ez a szájt nem támogatja a HD-felbontást.