Jobb katonák lesznek az idejüket videojátékokkal múlató civilekből, mint azokból, akik nem játszanak számítógépes vagy konzolos programokkal - fedezte fel az Egyesül Államok haditengerészetének kutatóközpontja.

A videojátékok a szem-kéz koordináció mellett a koncentrálási képességet és a rövidtávú memóriát is javítják. Az eltérés egészen komoly, tíz-húsz százalékos is lehet a nem játékosokhoz képest. A felfedezésben akkora lehetőséget lát a sereg, hogy a különböző oktatásokba, kiképzésekbe további játékos, virtuális világban játszódó kalandokat is be fognak építeni.

Az a célunk, hogy olyan kiképzési módszereket állítsunk össze, amelyek javítják a katonák teljesítményét a harcmezőn - nyilatkozta Ray Perez, a kutatóintézet munkatársa. A kutatók célja az, hogy problémamegoldásra, gyors önálló gondolkodásra tanítsák az embereket, hogy tudjanak reagálni az őket érő ingerekre. Az  kreativitásról, ötletességről és az ellenfél kicselezéséről szól - foglalta össze Perez.

 


America's Army: katonásdi komolyan véve

 

A kutatás a játékok által előidézett változások agyi okainak vizsgálatával folytatódik. A haditengerészet szakemerei úgy gondolják, hogy a játék közben használt agyi területek jobban összehangoltak, több vér áramlik oda, jobban kiépülnek, ám erre még nincs bizonyítékuk.

Az Egyesült Államok hadserege korábban is foglalkozott videojátékokkal. A népszerű, ám főleg csak toborzási céllal használt America's Army lövöldöző program mellett olyan szoftvereket is fejlesztettek a katonáknak, ami a csapatban való munkát, harcot gyakoroltatja a számítógépek képernyőin.