A csaló, nem a kalóz a játékgyártók réme

Vágólapra másolva!
Az online játékokra veszélyesebbek a csalók, mint a kalózok. A népszerű lövöldözős programokat készítő Valve feketelistájára húszezer játékos került fel az utóbbi hat évben - adta hírül az IEEE Spectrum.
Vágólapra másolva!

Tíz dollárért lehet már csalást venni a népszerű online játékokhoz, a nyerni vágyó, ám nem elég ügyes játékosok által pénzelt feketepiacokon. A szabályokon való felülemelkedést megkönnyítő kódoktól a játékos gyorsabban futhat, mint a társai, pontosabban lőhet, vagy kikémlelheti az ellenfél mozgását a falakon keresztül. A megoldással csak egy baj van, a többi játékos számára pokollá teszi a játékot.

A terroristák és elhárítók harcait ábrázoló Counter Strike-ot, a zombi apokalipszis túlélőinek menekülését bemutató Left 4 Dead-et, és a csapatmunkára kihegyezett Team Fortress 2-t gyártó Valve több mint 200 ezer különböző csalóprogramot leplezett le szervereinek beindítása óta. Steam nevű, digitális játékboltként, szerverkeresőként és közösségi oldalként is funkcionáló szolgáltatásul 2004-es beindítása óta húszezer játékost tiltottak ki a Valve csalásvédő mechanizmusa (Valve Anti-Cheat, VAC) által védett szerverekről.

Forrás: [origo]
Ezt látja a szabályosan játszó gamer...

"Mindenki biztonságos szoltáltatáson szeretne játszani, ha viszont valaki csal, akkor nem lehet biztonságban játszani" - nyilatkozta Jason Holtman, a Valve üzletfejlesztési igazgatója az IEEE Spectrumnak. A cég nem veszi félvállról a fizető, szabályosan játszó gamerek gondjait. Folyamatosan tökéletesítik a csalókat kiszűrő szoftverüket. "A csalás szuper súlyos fenyegetés. Sokkal fenyegetőbb, mint a kalózkodás" - mondat John Cook, a Steam digitális játékbolt vezető fejlesztője.


...és ezt látják a csalók

A problémára először 2004-ben figyeltek fel a fejlesztők. Internetes pletykaként terjedt, hogy létezik olyan hack, amivel át lehet látni a Counter Strike épületeinek falán. Mivel a Valve minél tovább játékban akarta tartani az általa fejlesztett programokat, felvette a kesztyűt, így kezdődött meg a Valve Anti-Cheat rendszer. A játék futtatásával egy időben elinduló program figyeli a számítógép memóriáját, vadászik a gyanús folyamatokra, váratlan dolgokat csináló kódokra.

A gyanús esetekből jelentés készül, amit a Steam kliens automatikusan elküld a Valve 16 főből álló mérnökcsoportjának. A tagok eldöntik, hogy csak egy új fajta vírusirtó vagy kártevőkereső akadt fent a szűrőn, vagy valóban csalásra alkalmas kódot találtak. A biztonságosnak ítélt kódok zöld utat kapnak, a csalások viszont bekerülnek a Valve adatbázisába, hogy más játékosoknál is le tudják őket tiltani.