A Facebook megverte a Google-t

2010.09.13. 8:53

Minden más webhelynél, még a YouTube-nál és a Google-nál is több időt töltenek a közösségi oldalon az amerikai felhasználók. A rangsor az elmúlt egy évben rendeződött át teljesen.

Az amerikai internetezők összesen 41,1 millió órát töltöttek facebookozással augusztusban, ami azt jelenti, hogy az összes internetezésre fordított idejük 9,9 százalékát ott töltötték el - közölte a ComScore piackutató cég az AP szerint. Ezzel a közösségi oldal megelőzte a Google-t, amelyre 39,8 millió percet fordítottak, vagyis az idejük 9,6 százalékát.

Ez a pár százalékos eltérés önmagában még nem tűnik túl nagynak, de a Google alatt a ComScore az összes olyan oldal statisztikáit érti, amelyek a keresőcéghez tartoznak, így az egykor a web leglátogatottabb oldalának számító Google.com mellett a YouTube-ot, a Gmailt, a Google Newst hírkereső oldalt és minden más Google-féle szolgáltatást is.

A Google játékkal támadna vissza

A számok már csak azért is riasztóak lehetnek a keresőcégnek, mert a Facebook ezzel jelentős mennyiségű hirdetési bevételt is elszipkázhat előlük. A közösségi oldal ugyanúgy a felhasználók preferenciáinak megfelelő hirdetéseket jelenít meg, mint ahogy a Google, ami az elmúlt néhány évben a legsikeresebb online hirdetési modell lett.

A Google közösségi jellegű szolgáltatásai, az Orkut vagy a Buzz mindeddig nem lettek kirobbanóan sikeresek, a cég a Wall Street Journal információi szerint egy online játékos szolgáltatást szeretne elindítani Google Me néven. Ennek érdekében a Facebookon befutott FarmVille fejlesztőjével, a Zyngával és az Electronic Arts Playfish nevű, online játékokra specializálódott leányvállalatával is tárgyal.

Már a "haszontalan" időtöltés a népszerűbb

Egy évvel ezelőtt a felhasználók még csak idejük 5-5 százalékát töltötték a Google-on és a Facebookon, de az összesítésben akkor sem a vezető keresőoldal szerepelt az első helyen, hanem a második legnépszerűbb, a Yahoo, akkor még 12 százalékkal, amit 2007 óta tartott. A Yahoo ugyanis a Google-hoz hasonlóan kiterjedt szolgáltatás- és portálrendszerrel rendelkezik, aminek fórumok, információs- és fizetési rendszerek is a részét képezik. Ezeknek köszönhetően a Yahoo Amerikában az internetezők egyik fő hétköznapi szolgáltatójának számított, ahol az időjárási információktól kezdve a villanyszámla befizetésééig mindent elérhettek.

A ComScore kétmillió internetező megkérdezésével és webszerverek statisztikáiból származtatott adatai szerint azonban a facebookos állapotfrissítések, a képfeltöltés és az ismerősök híreinek böngészése az elmúlt egy évben már egyszerűen minden más online tevékenységnél népszerűbbé vált a netezők körében.