Minden korábbi eladási rekordját megdöntötte az új Halo

Vágólapra másolva!
A bemutatása utáni 24 órában 200 millió dolláros bevételt hozott a Microsoft Halo-sorozatának legújabb tagja, a Reach, amivel egyben az év legsikeresebb videojátéka és szórakoztatóipari terméke is egyben.
Vágólapra másolva!

A Halo-sorozat tagjai rendszeresen felkerültek a játékeladási toplisták élére, de a Microsoft sci-fi-akciósorozatának legújabb tagja minden korábbi eredményt felülmúlt. A szoftver kedden került a boltokba, és a cég mai bejelentése szerint 200 millió dollárnyi értékben kapkodták szét Európában és az Egyesült Államokban, ahol már kapható úgy, hogy még csak az Xbox 360 játékgépre jelent meg.

Mivel a szoftver ára 60 dollár, ez azt jelenti, hogy egy nap alatt több mint hárommillió példány kelt el belőle a Venture Beat kalkulációi szerint. A Microsoft pontos eladási számot nem közölt, de a cég videojátékokért felelős alelnöke, Phil Spencer szerint ezzel az eredeménnyel a Halo: Reach nem csak az év legkeresettebb videojátéka, hanem a legsikeresebb szórakoztatóipari terméke is egyben.

Az első 24 óra 200 milliós bevétele ugyanis maga mögé utasította a legnagyobb idei sikermozikat is, mint például az Iron Man 3, az Alíz Csodaországban vagy a Toy Story 3. A 2001-ben elindult Halo-sorozatnak ez az utolsó része, amit az eredeti fejlesztőcége, a Bungie készített: a munkát a Microsoft 343 Industries nevű stúdiója veszi át. A Halo-sorozat előző epizódja, a Halo 3 2007-ben jelent meg, és 170 millió dolláros bevételt hozott egy nap alatt. A sorozatnak komoly szerepe volt abban is, hogy a Microsoft Xbox játékgépe befutott, amivel a gyártó a Sony Playstation sorozatával szállt szembe úgy, hogy korábban semmi tapasztalata nem volt a játkkonzolok terén.