A Groupon nevű közösségi vásárlás-oldal az elmúlt évek egyik legnagyobb webes sikere, amit a keresőcég állítólag több pénzért vett meg, mint annak idején a YouTube-ot.

A felvásárlás tényét még egyik fél sem erősítette meg, csupán a Vatornews nevű technológiai hírportál közölte egy meg nem nevezett informátorára hivatkozva, hogy a Google 2,5 milliárd dollárért, vagyis körülbelül 530 milliárd forintért vásárolta fel közösségi vásárlással foglalkozó szájtot. A Groupon tervezett felvásárlásáról november 19-én az All Things Digital is beszámolt, az akkori híradás szerint a szájtért 2-3 milliárd dollár közötti összeget kínált a keresőcég, és akkor már hetek óta zajlottak közöttük a tárgyalások.

A Groupon lényege, hogy regisztrált felhasználói kedvezményesen vásárolhatnak egy-egy helyi üzletben, vendéglátóegységben vagy szolgáltatónál, ha elegen összegyűlnek egy-egy ajánlatra. Innen a név is, ami a group, vagyis csoport, és a coupon, vagyis kupon szavak összevonásából született. A szájtot 2008-ban alapították, így viszonylag fiatal, de az értékét már a felvásárlás előtt is több milliárd dollárosra becsülték, ugyanis havonta 50 millió dolláros bevételt termel a rajta keresztül zajló eladások utáni jutalékokból.

Az oldalnak jelenleg húszmillió felhasználója van, és az USA-n kívül világszerte 29 országban kínál ajánlatokat. Ha igaz a felvásárlásról szóló hír, akkor a Google új szerzeménye többe került a vállalatnak, mint 2006-ban a YouTube, azért ugyanis 1,65 milliárdot fizettek. A Groupon által meghonosított közösségi vásárlás modellje olyan népszerű, hogy a szájtnak világszerte több száz utánzója akadt, immár Magyarországon is. A Google valószínűleg helyi keresései közé integrálja majd a környékbeli kedvezményes ajánlatokat.