A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai vásárát, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-t (CES) minden eddiginél több külföldi vendég kereste fel, és az összesített látogatószám is ismét emelkedett.

A CES kezd kilábalni a válságból - állapították meg a rendezvényt szervező Consumer Electronics Association (CEA) vezetői az idén január 6-9. között megrendezett vásár látogatottsági adatait összesítve. Az elsősorban az amerikai piacra koncentráló, de nemzetközi szinten is a legnagyobbnak számító, 1967 óta megrendezett szórakoztatóelektronikai-informatikai seregszemlét idén körülbelül 140 ezren keresték fel, 14 ezerrel többen, mint egy évvel ezelőtt.

A CES-t idén 30 ezer látogató kereste fel külföldről, ami abszolút rekord a vásár történetében a CEA szerint. A rendezvényen 2700 kiállító több mint 20 ezerféle új terméket mutatott be, amelyek közül idén majdnem 80 új táblagép-típus volt - az iPad lehetséges vetélytársai. A CEA szerint ezek a modellek idén 30 millió dollárnyi értékben kelhetnek el az USA-ban, megduplázva a 2010-es év eladásait. A CES kiállítóterülete is nagyobb volt a tavalyinál 14 százalékkal: majdnem 150 ezer négyzetméteren helyezkedtek el a kiállítók standjai.

Az 1978 óta Las Vegasban rendezett szórakoztatóelektronikai expón a két legnagyobb szakmai szereplő, a Google és az Apple hagyományosan nem képviselteti magát. Hazai terepe viszont a vásár a Microsoftnak: az idei CES-t is Steve Ballmer, a szoftvercég vezérigazgatója nyitotta meg, és a kiállítók olyan sztárokat is elhoztak a rendezvényre, mint Lady Gaga vagy 50 Cent. A szakmabeliek számára rendezett vásárt az utolsó napon története során először nyitották meg nagyközönség előtt is.