Egyötödével nőtt az online kiskereskedelem forgalma Európában

Vágólapra másolva!
Az európai fogyasztók tavaly közel egyötödével több árut vásároltak az interneten, mint 2009-ben, és jövőre az európai e-kereskedelem forgalma az idén nagyobb lehet, mint az USA-é.
Vágólapra másolva!

Az internetes kiskereskedelmi forgalom 2009-ben 171,91 milliárd euróra nőtt, és az idei évre is hasonló, 18 százalék körüli bővülést várnak a nottinghami székhelyű CRR (Centre for Retail Research) adataiból. A kiskereskedelemmel foglalkozó kutatóközpont szerint ezzel az európai e-shopok forgalma 202,86 milliárd euróra nő majd, maga mögé utasítva az e-kereskedelemben eddig a legnagyobb forgalmat lebonyolító amerikai piacot, amely 192 milliárd eurós lesz.

A CRR szerint tavaly a legtöbbet a brit fogyasztók vásároltak az interneten, összesen 52,13 milliárd euró értékben. A második helyezett németek 39,19 milliárd eurót adtak ki internetes vásárlásokra, majd a franciák következnek, 31,18 milliárd euróval. Az európai e-kereskedelem 70 százalékát ennek a három országnak a fogyasztói generálták. A leginkább tartózkodónak a lengyelek bizonyultak az internetes vásárlásokkal szemben, a mintegy 39 millió lakosú Lengyelországban mindössze 3,37 milliárd eurót költöttek.

A vizsgált európai államokban az összesített kiskereskedelmi forgalom 5,9 százalékát tették ki az internetes vásárlások. Egy-egy európai fogyasztó átlag 25 terméket vásárolt az interneten tavaly, összesen 1072,22 euró értékben. A CRR szerint az internetes vásárlással az európai fogyasztók több mint 18 milliárd eurót takarítottak meg annak köszönhetően, hogy az online áruházak olcsóbban kínálják termékeiket, mint a hagyományos boltok.