Fontos fordulópontjához érkezett az e-könyvek története azzal, hogy a világ legnagyobb internetes könyváruházában már megelőzik a nyomtatott könyveket az eladások számát tekintve.

Az Amazon.com már 115 e-könyvet ad el minden 100 puhafedeles könyv után - jelentette be a vállalat a CNN híradása szerint. Jeff Bezos, az Amazon.com alapító vezérigazgatója szerint sokkal korábban érték el ezt a fordulópontot, mint ahogy várták, és ráadásul úgy, hogy a nyomtatott könyvek eladásai is folyamatosan növekednek. A vállalat eladásai az USA-ban 50, nemzetközi szinten 26 százalékkal növekedtek az elmúlt egy évben.

Az amerikai könyvpiacon megkülönböztetik egymástól a puhafedeles és a keménykötésű (paperback, illetve hardcover) kiadványokat. Ugyanazt a művet rendszerint mindkét változatban megjelentetik, és jelentős árkülönbség van a két változat között. A keményfedeles eladásokat már tavaly júniusban megelőzte a Kindle, de akkor ennek kisebb jelentősége volt, mivel az eladások többségét a puhafedeles könyvek teszik ki a cégnél.

Az Amazon e-könyveinek sikere elsősorban az Amazon Kindle-könyvolvasónak, és a több platformon - gyakorlatilag már minden fontosabb mobileszközön - is használható Kindle-szoftvernek köszönhető. A könyvolvasó pontos eladási adatait a cég nem közölte, de az eszköz a legutóbbi karácsonyi bevásárlási szezon egyik slágerterméke volt. Az internetes áruház bevételei az idén várhatóan megközelítik a tízmilliárd dollárt.