Kiváltja a pénztárcát a Google-mobil

2011.05.27. 9:08

Új elektronikus fizetési szolgáltatást indít be a Google nyáron két amerikai városban. Segítségével a boltban az emberek úgy fizetnek, hogy egy érzékelő közelébe tartják okostelefonjukat, számla nyomtatásával vagy aláírással nem kell vesződniük.

A Google Wallet - magyarul pénztárca - nevű szolgáltatás nyáron elsőként New Yorkban és San Franciscóban indul el, és a keresőcég két pénzintézettel, a MasterCarddal, a Citigrouppal, a Sprint mobilszolgáltatóval és a First Data nevű tranzakciófeldolgozó társasággal közösen üzemelteti majd - számolt be a Reuters hírügynökség.

A szolgáltatás használatához az NFC (Near Field Communication, közeli mezők kommunikációja) nevű technológiát támogató okostelefonra van szükség, az induláskor ráadásul csak a Sprint cég kínálatában elérhető Google Nexus S 4G készülék lesz kompatibilis azzal, de a társaság szerint az év végére már húszféle telefonnal lehet majd használni a szolgáltatást.

A Wallet segítségével a bankkártyánál is egyszerűbben lehet fizetni majd a boltokban vagy éttermekben: a vásárlónak csak oda kell tartania okostelefonját egy rögzített vagy hordozható érzékelőhöz, ezt megelőzően pedig applikációt kell elindítaniuk a készüléken. Ez a megoldás jelentősen csökkentheti a sorbanállás idejét, bár jelszót be kell ütni a készüléken a fizetés jóváhagyásához. Ha ellopnák a telefont, a szolgáltatást ugyanúgy le lehet tiltatni, mint egy bankkártyát, nyilatkozta a Google.

Ráadásul a Walletet használó kereskedőknek nem kell a pénzintézetnek vagy a Google-nek minden egyes tranzakcióból jutalékot fizetniük, eltérően a bankkártyás fizetéssel. Emellett a rendszer különböző kedvezményprogramokkal is összeköthető, így például egyszerűen megoldható vele az, hogy például a boltban lévő hirdetés mellett elhelyezett érzékelő közelébe helyezve a telefont, a vásárlók virtuális kedvezmény-kuponokat töltsenek le telefonjukra. 

A Forrester Research elemzőcég szakértője, Charles Golvin a hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy az új szolgáltatások közül a Google nem a fizetési tranzakcióból remél a bevételeket, hanem a vásárlások mögött meghúzódó adatok érdeklik. Például a termék kiválasztása, a tranzakció adatai, kedvezménykuponok, hirdetések termelhetnek számára bevételeket. Japánban a hasonló fizetési megoldások már évek óta sikerrel működnek.