A Groupon és a Livingsocial kuponoldalak kihívóját jelentette be a PayPal fizetési szolgáltató. A 2012 tavaszán induló oldal a PayPal 103 millió felhasználójának összes vásárlása alapján fogja kitalálni, hogy mire vágynak az ügyfelek.

A kuponos szolgáltatásoknak hullámhegyekkel és hullámvölgyekkel teli évük volt. A legnagyobb amerikai csoportos vásárlási céget, a Groupont emlegették a következő Google-ként, hírbe hozták az összes nagy webes céggel, majd őszre a támadások középpontjába került átláthatatlan számlázási gyakorlata miatt. A cég története mégsem kudarccal ért véget, sikeresen tőzsdére lépett, és várhatóan a jövő évet már kevesebb botránnyal és nagyobb sikerrel zárja. A kuponos oldalak Magyarországon is felvirágoztak, legalább féltucatnyi kedvezményeket kínáló, közös vásárlási akciókat megszervező szolgáltatás működik. Az oldalakon ráadásul nem csak olcsó pizzát vagy féláras frizurát lehet vásárolni, megjelentek az izgalmas termékek is.

103 millió ügyféllel kezd a PayPal

A közösségi vásárlós, helyhez kötött ajánlatokat kínáló szolgáltatások olyan cégek figyelmét is felhívták magukra, amelyek hagyományosan nem foglalkoznak kereskedelemmel. A BBC szerint még a PayPal fizetési szolgáltatás is gondolkodik azon, hogy kuponos üzletet indít. Az új szolgáltatás nevét egyelőre nem hozta nyilvánosságra a cég vezetése, az viszont biztos, hogy 2012 áprilisa előtt el fog indulni az Egyesült Államokban.

Scott Thompson, a PayPal elnöke elmondta, hogy a cégnél meglevő pénzügyi tudásra fogják alapozni a kuponoldalt. A szolgáltatás 103 millió felhasználójának korábbi vásárlásait felhasználva nagy biztonsággal tudnak majd ajánlani akciókat a PayPal felhasználóinak. Az új szolgáltatás a személyre szabottságot tűzi zászlajára: míg versenytársai az összes felhasználót az adott földrajzi helyen elérhető akciókkal bombázzák, a PayPal-kuponok a felhasználó ízlését is figyelembe fogják venni - mondta Thompson. A szolgáltatást először az Egyesült Államokban fogják bevezetni, később pedig elképzelhető, hogy az Egyesült Királysággal bővítik a részt vevő országok körét.

Komoly versenybe lép be a PayPal

Az Ebay tulajdonában levő PayPal fizetési szolgáltató nem egy érintetlen piacot talált magának. A túlzottan optimista bejelentések és támadások időszakát túlélt Groupon mellett a Livingsocial közösségi vásárlós oldalt is le kell győznie Amerikában. Ahhoz pedig, hogy versenyre keljen ezekkel a szolgáltatókkal, rendkívül sok emberre lesz szükségük.

"Nagyon nehéz napi ajánlatokat adni" - mondta a Siftie akciófigyelő oldal alapítója, Shane Hayes. A Groupon képes volt erre, ám ehhez ötezer üzletkötőt kell alkalmaznia, akik bekopognak az üzletekbe, és leülnek tárgyalni a tulajdonossal. Hayes szerint a pontosabb célzási lehetőség és a felhasználói szokások ismerete a PayPal malmára hajthatja a vizet, és megváltoztathatja a kuponos oldalon való vásárlás élményét.