Komoly, kilencszázezer eurós, vagyis mintegy 280 millió forintnak megfelelő bírságot rótt ki az Apple olasz leányvállalataira a helyi fogyasztóvédelmi hatóság, amely szerint a gyártó félrevezette a vásárlókat azzal, hogy nem tájékoztatta azokat teljeskörűen termékeinek garanciális feltételeiről.

Az olasz versenyjogi hatóság szerint az Apple azzal sértette meg a helyi törvényeket, hogy nem tájékoztatta a vásárlóit arról, hogy annak értelmében azok jogosultak kétéves technikai támogatás igénybe vételére az egy év alapjótálláson felül.

A pénzbüntetés két részből áll össze, és az Apple három helyi leányvállalatára, a Apple Sales International, az Apple Italia Srl és az Apple Retail Italia cégek egyenlő arányban osztoznak ezeken. A cégeknek 400 ezer eurós büntetést azért kell fizetniük, mert nem tájékoztatták kellőképpen a vásárlókat a garanciális lehetőségeikről. További 500 ezer eurót pedig azért kell fizetnie a cégeknek, mert félretájékoztatták a vásárlókat a terméktámogatás alapvető hosszúságáról annak érdekében, hogy azok AppleCare támogatási csomagokat vásároljanak a cégtől - noha az abban foglaltak jelentős részét Olaszországban díjmentesen kötelező biztosítania a cégnek - adta hírül a BBC brit közszolgálati médium.

A hatóság rendelkezései szerint a büntetés tényét az Apple köteles lesz feltüntetni olaszországi honlapján, és a helyi vásárlókra vonatkozó garanciális lehetőségekkel ki kell egészítenie terméktájékoztatóit 90 napon belül. Ugyanakkor a döntés még nem végleges, annak megfellebbezésére 60 napja van az Apple olasz leányvállalatainak.