Nem Facebook-gyilkos a Google+

Vágólapra másolva!
Bár bizakodóak a keresőjéről elhíresült vállalatnál, úgy tűnik a Google Plus messze elmarad a várt eredményektől. Az elemzők szerint a Facebook letaszíthatatlan, pedig a Google évek óta serényen próbálkozik.
Vágólapra másolva!

Csúnyán bukik a Google legújabb közösségi szolgáltatása a legfrissebb adatok szerint - olvasható a Wall Street Journal internetes oldalán. Az amerikai lap a comScore Inc. felmérésére hivatkozik, ami szerint tavaly szeptember és idén január között egy átlagos Google Plus felhasználó havi három percet töltött az oldalon, ami siralmas eredménynek nevezhető.

A nagy riválisnak kikiáltottt Facebookon átlagosan havi hat-hét órát töltenek a felhasználók. Ugyanakkor a Google-nél nem kudarcról, hanem inkább sikerekről beszélnek. Larry Page, a vállalat társalapítója és jelenlegi elnöke szerint nagy eredmény, hogy öt hónap alatt kilencvenmillióan regisztráltak a Pluson. Bradley Holowitz, a cég ügyvezetője pedig azt emelte ki, hogy minden számukra érdekes mutatóban javuló tendencia figyelhető meg. Bár a trendek lehetnek kedvezőek, de messze van még az idő, amikor a Plus a Facebook valódi riválisa lehet.

A bukásnak több oka van: az egyik, hogy senki sem akar most egy újabb közösségi oldalt - mondta Brian Solis, az Altimeter Group közösségi média szakértőja a Wall Street Journalnak. A szakember szerint az emberek most nagyon jól elvannak a Facebookon, nem nagyon lehet őket más oldalra csábítani. A blogoszférában pedig arra vezetik vissza a Plus kudarcát, hogy az egy olyan szolgáltatás, ami nem a hétköznapi emberek problémáira nyújt megoldást, ezáltal életidegen és hidegen hagyja az átlagos felhasználókat.

Forrás: Google

Elsőre nem tűnt rossz ötletnek

A Plus első tesztelésekor még úgy tűnt, hogy megold egy olyan kérdést, ami nagyon sok Facebook-felhasználónak bosszúságot okozott. Ez a csoportokba rendezés elve, ami a Google szolgáltatásában rendkívül könnyen, az úgynevezett Körökön (Circles) keresztül történt. Két kattintással el lehet rajta rendezni az ismerősöket munka, család, lakhely és sok más szempont szernit. Ezzel kiküszöbölhetővé válik, hogy a felhasználók olyan információkat osszanak meg például munkatársaikkal, amelyeket nem nekik szánnak. Ugyanezt a Facebookon is meg lehet csinálni, azonban ott jóval körülményesebb a csoportok elrendezése. Hiába van tehát egy jónak tűnő tulajdonsága, a Google Plus egyelőre elbukott.

Nem ez az első eset, hogy a Google nem tud berobbanni a közösségi médiába. A felhasználókat nagyon nem sikerült rászoktatniuk Zümm (Buzz) használatára - amit aztán a Plus erősítése érdekében be is zártak -, és a Wave-vel is nagyon elhasaltak, pedig utóbbi beharangozásakor többször is forradalmat kiáltottak. A Plus ugyan még nincs teljesen veszve, de vajmi kevés esély van arra, hogy valaha is sikersztori váljon belőle.