Százmillió felhasználóval dicsekszik a Google Plus

google plus
Vágólapra másolva!
Számillió aktív felhasználóval rendelkezik a Google közösségi oldala üzemeltetőjének statisztikái szerint. Hiába töltenek a Facebookkal ellentétben elhanyagolható mennyiségű időt az oldalon a felhasználók, a Google mindenképpen sikerre akarja vinni a Google Plus közösségi oldalt.
Vágólapra másolva!

Ötvenmilló aktív felhasználója van a Google Plus közösségi oldalnak a keresőóriás szerint. Ha pedig nem a naponta visszatérő internetezőket nézik, hanem azokat, akik havonta legalább egyszer belépnek a Google közösségi oldalára, akkor a százmilliót is eléri a felhasználók száma - mondta a New York Times újságírójának Vic Gundotra, a Google műszaki igazgatóhelyettese. Gundotra szerint a közösségi oldal a cég eddigi leggyorsabban növekvő terméke.

A cég azért tartotta fontosnak ezeknek a számoknak a megosztását, mert a ComScore piackutató cég egy hete megjelent felmérése a Google borzasztó lemaradását mutatta ki. Míg a durván nyolcszázmillió felhasználóval rendelkező Facebookon havi több mint négyszáz percet töltenek a felhasználók, addig a ComScore szerint a Google Plus csak havi három percre köti le a netezőket.

Trükkösen számol a Google

A Google azért tartja mégis sikeresnek a közösségi oldalát, és azért számol több tízmillió felhasználóval, mert nem csak a plus.google.com oldalt felkeresőket számítja bele az aktív felhasználók közé. Azok is ide tartoznak, akik a YouTube-on, az Android Marketen vagy a Google keresőben használták valamelyik Google+ funkciót, például rákattintottak a +1 gombra.

Forrás: [origo]
Egy óvatlan kattintással Google Plus felhasználóvá lehe válni

Az nem osztotta meg a cég a sajtóval, hogy az ő méréseik szerint átlagosan mennyi időt töltenek a közösségi oldalon, ám elmondták, hogy a számok nem éreztetik, mi történik a Google-on belül. "Ez csak a Google következő verziója" - mondta Vic Gundotra a közösségi funkciókkal felvéretzett keresőről és egyéb szolgáltatásokról. "Mindent frissítünk. Felhasználóink már vannak, és továbbléptetjük őket a 2.0-s Google-re" - mondta az igazgatóhelyettes.

Az elemzők azonban nem annyira optimisták, mint a Google igazgatói. A Forrester Research alelnöke, Nate Elliott szerint nem lehet úgy közösségi réteget építeni egy szolgáltatásba, hogy nincs meg hozzá a közösségi oldal, amit az emberek valóban használnak. "Nem túl meggyőző, hogy a a Google szerint a Google Plusra való feliratkozás aktív felhasználóvá teszi az embert" - nyilatkozta a NYT Bits blogjának az elemzőcég vezetője. Elliott szerint a Google Plus egyelőre elmarad a Twitter és a Facebook mögött felhasználószámban.

A közösségi reklámban látják a jövőt

A nagyobb bevonódást kiváltó reklámokban látja a Google Plus sikerének másik jelét Vic Gundotra. A +1 gomboknak köszönhetően a cég olyan cikkeket, reklámokat tud kiszolgálni a felhasználóknak, amelyeket az ismerősei ajánlottak. Gundotra adatai szerint öt-tíz százalékkal is növei a továbbkattintási arányt, ha közösségi eleme is van a reklámnak.

A felhasználószám körüli vita sehová nem vezet - állapította meg a Bits blog. A Google el van szánva mindenre, hogy a Google Plust működő közösségi oldallá tegye. "Beindítottuk a közösségi motorokat a Google-nél, és rá bele fogunk taposni a gázba" - mondta Vic Gundotra, megerősítve, hogy a cég kitart a közösségi oldal mellett.