A rossz mobilnet riasztja el az ügyfeleket

Vágólapra másolva!
A mobilnet minősége alapján választanak mobilszolgáltatót az okostelefonos ügyfelek. Akár szolgáltatót hajlandóak váltani, ha a másik cég jobb minőségű szélessávú kapcsolatot ígér - áll a Nokia Siemens Networks megbízásából készült tanulmányban.
Vágólapra másolva!

A 16 000 válaszadóval elvégzett felmérés megmutatja, hogy a szolgáltatóknak mire kell összpontosítaniuk a következő évek fejlesztéseiben. A megkérdezettek negyven százaléka a fejlett szolgáltatások gyakori felhasználójának bizonyult, és felük váltott szolgáltatót az elmúlt években. További negyven százalék pedig készül arra, hogy másik mobilszolgáltatóhoz szerződjön át a következő évben.

A felmérés szerint az ügyfeleket a mobilinternet-hálózat javításával lehet maradásra bírni. 2010-ben még a hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény, és 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. A fejlett szolgáltatások használóinak kategóriájába sorolt felhasználók ugyanolyan fontosnak tartják a mobil szélessáv minőségét, mint a hangminőséget.

Azok az előfizetők, akik először választanak mobilszolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt hat hónapban szolgáltatót váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontként a szolgáltató kiválasztásakor. Elégedetlenségre pedig az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülékportfoliója és a mobil-szélessáv rossz minősége adott okot a felmérés szerint.

A fejlettebb piacokon drasztikusan, 34%-kal növekedett az okostelefonnal rendelkező felhasználók szegmense 2011-ben. A felmérés szerint ezen felhasználók 60%-a elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, 45%-a pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a GPS-alapú szolgáltatások.