A mobil eszközökben látja a World of Warcraft (WoW) játék jövőjét a Blizzard játékstúdió. A többjátékos program sokat veszített a népszerűségéből az elmúlt két évben, de még mindig egy magyarországnyian játsszák világszerte.

Az okostelefonok és a tabletek felé kacsingat a patinás World of Warcraft. Az egy magyarországnyi felhasználó által benépesített fantasy játék fejlesztői szeretnék meglovagolni az okos eszközök népszerűségét.

A mobilos terjeszkedés legnagyobb gátja a kis képernyő - mondta az Eurogamer játékipari magazinnak adott interjújában John Lagrave, a WoW producere elmondta. A fejlesztőknek ki kell találniuk, hogyan lehet a több tíz ikont, chatet, tárgylistát bezsúfolni az androidos eszközök kijelzőjére úgy, hogy a tulajdonképpeni játéknak is maradjon hely. "Ha megtaláljuk a módszert, akkor kiadjuk a WoW okostelefonos verzióját, de lehet, hogy nem bukkanunk rá. Keressük a megoldást" - mondta Lagrave, aki szerint őrültség lenne kihagyni a lehetőséget, hogy a legnépszerűbb kütyükre megjelenjen a játék.

Forrás: Blizzard
Kungfuzó pandákkal bővül a World of Warcraft

A cég már kiadott egy androidos szoftvert, ám az csak arra jó, hogy a játékosok telefonról vagy táblagépről is meghézhesék a karakterüket, és terveket készíthessenek az esti csatára.

Lassan, de fogynak a játékosok

A World of Warcraft népszerűsége 2010-ben tetőzött, ekkor világszerte több mint 12 millióan játszottak World of Warcraftot. Magyarországról pontos adatunk nincs ebből az időszakból, ám az biztos, hogy a játék előfizetésére szolgáló Game Card mindig az eladási listák tetején tanyázott.

A játék legújabb vetélytársa decemberben jelent meg a LucasArts és a Bioware játékstúdiók fejlesztésében. A Star Wars: The Old Republic 1,7 millió felhasználót csábított magához az első negyedévben. Az új játék sikere a WoW eredményein is meglátszik Lagrave szerint, ám pontos számokat nem közölt arról, hogy hányan pártoltak el a játéktól.