Nem használják a magyar színházak a közösségi médiát

Vágólapra másolva!
A Művészetek Palotája ugyan sok facebookoskövetőt gyűjtött, de dicséret egyik magyar színházat sem illet igazán: a blogolás, képmegosztások és kreatív alkalmazások fejlesztésének hiányának változtatniuk kellene - derül ki egy friss tanulmányból.
Vágólapra másolva!

Van mit javítani a magyar színházak online kommunikációs eszközhasználatán - derült ki a Next Wave Europe (NWE) márkaügynökség hazai teátrumok internetes jelenlétét vizsgáló kutatásából. A száz oldalas - a Katona József Színház mebízásából, edukációs célból készült - kutatási anyag azt az eredményt magyarázza, hogy amelyik színház nincs aktív interakcióban a közönséggel, afelé kevésbé köteleződnek el az emberek.

A Facebookot és a YouTube-ot szeretik a színházak

A húsz hazai színház (vidékiek, fővárosiak, hagyományos és kortárs stílusúak) vizsgálatából született eredmények azt mutatják, hogy a Facebook és a Youtube a két leggyakrabban és legaktívabban használt online csatorna. Ezek használatában különösen a Katona, a Madách, a Művészetek Palotája és a Vígszínház emelkedett ki. Legtöbb közösségi oldalas lájkja a Művészetek Palotájának van, de a a saját blogot is működtető Katona József Színházat is már majdnem a kilencezren követik a Facebookon.

A tanulmány kitér arra, hogy a Madách Színház kivételével egyik hazai színház sem foglalkozik szórakoztatóalkalmazás-fejlesztéssel, pedig önmagában a lájkokra és az üzenőfali eseményekre koncentrálni kevés. De nemcsak a Facebookon mulasztanak el jó lehetőségeket a színházak marketingesei, hanem gyakorlatilag a fél internetet kiaknázatlanul hagyják.

Nem használják a képmegosztókat a színházak

Egy-két kivételtől eltekintve a a Flickr és Picasa-féle ingyenes képmegosztókat sem használják, egyáltalán nem blogolnak, weboldalukon pedig még mindig sokan nem villantanak saját multimédiás tartalommal. Arról nem is beszélve, hogy tőlünk nyugatabbra már saját okostelefonos alkalmazásokat fejlesztenek a színházak, miközben Magyarországon még mindig a hírlevél a teátrumok legfontosabb kommunikációs eszköze.

Twitterre is csak néhány hazai színház regisztrált, többségük viszont szinte sosem foglalkozott ilyesmivel. Itthon a Thália a legsikeresebb a száznegyven karakteres közlésekkel, nekik háromszáz követőjük van. Ez még messze elmarad az amerikai Booth Theather kreatív közösségi-médiahasználatától: az amerikai színház egyik darabjának szövegét Twitter-üzenetekben posztolta harmincöt napon keresztül. A nulláról indulva a harmincötödik nap végén már száznegyvenötezer követőjük volt a közösségi oldalon.