App Center néven saját alkalmazásboltot indít a világ legnépszerűbb közösségi oldala, amelyen fizetős és ingyenes applikációk között böngészhetnek majd a látogatók. A Facebook ellenőrzött és minőségi tartalmakat ígér.

Az App Center még nem működik, várhatóan néhány héten belül érhetik majd el a felhasználók, de a Facebook az alkalmazások fejlesztői számára már elérhetővé tette az azon való jelenléthez szükséges információkat.

Az új központban nem csupán facebookos webalkalmazások, de Google Androidra és Apple iOS-re készült applikációk is elérhetők lesznek, ha azok valamilyen módon használják a közösségi oldal szolgáltatásait.  A kínálatban ingyenes és fizetős alkalmazások is megtalálhatóak lesznek a Google Play vagy az Apple App Store-jához hasonló formában.

Forrás: Facebook

A minőséget javíthatja a piactér

A közösségi oldal piacterére csak a szájt előírásainak megfelelő applikációk kerülhetnek be, amivel a szájt azt akarja biztosítani, hogy piactere ne legyen tele gagyi, reklámok terjesztésére szánt alkalmazásokkal - amelyekből jelenleg szép számmal akad a közösségi oldalon. Az előírások értelmében az App Centerbe szánt appok például nem utánozhatják a Facebook saját kezelőfelületét, mivel az félrevezetheti a felhasználókat, valamint jól láthatóan el kell különülnie ezekben a reklámoknak és a valós tartalmaknak.

Az egységes piactér azt is lehetővé teszi majd a facebookozóknak, hogy egy-egy alkalmazás telepítése előtt több információt kaphassanak arról, például képernyőmentéseket és leírásokat olvashassanak el azok működéséről, és megnézhessék, mennyire értékelik társaik azokat.

Forrás: Facebook

Mobil alkalmazásokban erősít a Facebook

Az App Center létrehozásával a Facebooknak az az elsődleges célja, hogy növelje azoknak a mobilalkalmazásoknak a számát, amelyek a közösségi oldal funkcióit használják, hiszen ezek fejlesztői számára egy extra terjesztési felületet biztosít a társaság - áll a cég blogján.
 
A közösségi oldal új piacterén fizetős alkalmazásokat is el lehet majd érni, amelyek ellenértékét a Facebook saját virtuális, Credits nevű fizetőeszközével lehet majd rendezni. A fizetős appok eladásából a  Facebook harminc százalékos részesedést kér a fejlesztőktől, így az eddig csak játékbeli javak megvásárlására szolgáló platform komoly bevételi forrást jelenthet a cég számára.