Korábban nem tapaszalt élethűséget lehet elérni majd videojátékok megalkotásakor az Unreal nevű, játékprogramok alapjául szolgáló szoftver legújabb változatával. A virtuális világok létrehozására szolgáló környezet közelgő premierje a pazar látvány mellett intelligensebb gépi ellenfeleket, és rövid idő alatt legyártható világszínvonalú játékokat ígér.

Bár premierjének ideje még nem ismert, a tervek szerint júniusban mutatják be a nagyközönségnek az Unreal nevű, videojátékok motorjául szolgáló szoftveres környezet negyedik generációs változatát, amelynek képességeibe a Wired  amerikai technológiai lap újságírójának premier előtt is betekintést nyújtottak fejlesztői.

Avatar-szintű játékok várhatók

A Unreal negyedik generációs változatát készítő amerikai Epic Games fejlesztői mutatták meg a Wired újságírójának, akinek cikkéből kiderül, hogy ez a szoftver fogja meghatározni a videojátékok fejlesztésének következő évtizedét. Az új generációs játékmotornak már az Xbox 360 és a Playstation 3 utódjait kell kiszolgálnia. A jelenleg kapható konzolok hét éve vannak a boltokban, így teljesítményükben a mostani PC-k mögött kullognak: egy jól felszerelt laptopon vagy asztali számítógépen sokkal látványosabb játékokat lehet futtatni. Ennek ellenére 2014 előtt nem lehet számítani új játékgépek megjelenésére. Cliff Bleszinski, az Epic designrészlegének vezetője szerint ők, a játékok készítésére szolgáló motorok készítői jelentős hatást tudnak gyakorolni konzolgyártókra: hatalmas ugrás várható a videojátékok fejlődésében. "az emberek az Avatar-film látványvilágát megközelítő programokkal akarnak játszani" - mondta Bleszinski.

Forrás: Epic Games
Nézze meg, hogyan festenek majd a jövő játékai!

Az Unreal Engine 4-gyel a jelenlegi játékokénál sokkal élethűbb virtuális látványvilágot lehet majd előállítani, amelyben a fények, árnyékok is úgy viselkednek, mint a valóságban: például a víz felszíne megtöri a felülről érkező fényt. A kilőtt virtuális tankokból felszálló füst pedig nem az előre beprogramozott minta szerint fog kigomolyogni, hanem, hanem a közel álló tárgyak befolyásolják az útját. Ha átgázol rajta a játékos még a levegőben szálló porszemeket is képes lesz felkavarni. Az Epic szakemberei csak az egyik legdrágább, 130 ezer forintos áron kapható Nvidia kártyával tudták bemutatni a rendkívül részletes animációt, a következő generációs konzoloknak viszont valószínűleg meg sem kottyan majd a filmszerű látványhoz szükséges kalkuláció.

A Wired szerint az új Unreal Engine-t úgy alakították ki, hogy a lehető legjobban megkönnyítse a fejlesztők munkáját, így kidolgozói szerint egy jelenleg két évnyi fejlesztést igénylő program munkálatait feleannyi idő alatt be lehet majd fejezni. Szakértők szerint ez az új generációs platform egyik legfontosabb előnye, hiszen ennek eredményeként a játékosoknak nem kell majd éveket várniuk kedvenc programjuk folytatására.

Mi az a játékmotor?

Az Unreal Engine egy játékmotor, vagyis egy olyan szoftveres fejlesztői környezet, amelyben egyedi játékokat lehet megalkotni anélkül, hogy a programozóknak minden egyes funkciót a nulláról kellene felépíteniük. Az Unreal Engine az egyik legismertebb ilyen környezet, az utóbbi években megjelent legsikeresebb, sok tízmilliós példányszámban eladott játékprogramokat ennek a szoftvernek a harmadik generációs változatában készítették. Többek közt a Batman: Arkam City és a BioShock, valmint a Gears of War akciójátékok, vagy akár az új Mortal Kombat verekedős játék is ennek a programnak az alapjain nyugszik, de például az FBI és az amerikai hadsereg is ezt használó professzionális oktató-, és szimulációs szoftvereinek elkészítésére.