Smarttól a Subaruig: autót egy új MacBook Pro árából

milyen – használt - autót vehetsz egy új macbook árából, Subaru Impreza WRC
Vágólapra másolva!
Az Apple néhány nappal ezelőtt a világ legfejlettebb, Retina képernyős noteszgépét dobta piacra. Az új MacBook Pro gyorsasága vitathatatlan, horribilis ára azonban valószínűleg eltántorítja tőle a hazai vevőket. Ennyi pénzért egy magyar átlagember autót vesz: de milyen járművet lehet választani a legújabb Mac áráért? Áttekintjük a kínálatot sportautótól a terepjáróig.
Vágólapra másolva!

Az új MacBook Pro az Apple professzionális célú felhasználásra szánt noteszgépei közül az eddigi legvékonyabb kivitelű változat. Ez a típus kapta meg elsőként a gyártó számítógépei közül a Retina képernyőt, ami ezen a készüléken egy hatalmas, 2880x1800 pixeles felbontással rendelkezik. Ennek köszönhetően a menük és a grafikus elemek tökéletes minőségben jelennek meg, a különálló képpontokat szabad szemmel alig lehet megkülönböztetni a készüléken.

Forrás: Apple
Az új, Retina kijelzős MacBook Pro

A laptopot az Intel legújabb Core i7-es processzoraival, erős memóriakártyával és gyors SSD-meghajtóval szerelik fel, így néhány másodperc alatt bekapcsol, és a játékokat is beleértve minden program villámgyorsan fut rajta. Ennek persze ára van, az új MacBook Pro legolcsóbb változatáért is 730 ezer forintot kérnek el, de kicsit több memóriával, erősebb processzorral, nagyobb háttértárral a vételár 1,2 millió forint fölé is emelkedhet. Ennyi pénzért új autót még nem lehet venni, viszont a használt járművek közül meglepően nagy a választék: összegyűjtöttük a legjobb számítógép nyolc legérdekesebb alternatíváját.

Gazdaságos kisautó - Smart

Nem csak telefonból vagy tévéből, hanem autóból is lehet okosat venni. A Swatch óragyár és a Mercedes-Benz közös projektben készítette el a Smartot, a jövő városi kisautóját 1998-ban. A kétüléses apróság volt az első gazdaságos autók egyike, amely presztízstermékként kezdte pályafutását, meglepően magas áron, csekély használati értéke és középszerű vezethetősége mellett.

Forrás: Smart

A mai benzinárak azonban megbocsátóbbá teszik az embert a gyengéivel szemben, használtan pedig a vételára sem okoz akkor fejtörést, mint annak idején. A lassan kultikussá váló első széria 2000-es példányához 700 ezer forint körüli áron lehet hozzájutni. Ennyiért egy kedves kisautót kapunk 54 lóerős 0,6 literes dízel farmotorral, hatfokozatú automatával, akár üvegtetővel is. Érdemes pirosat vagy sárgát venni, hogy spórolós haladás közben inkább mosolygást, ne pedig dühöt váltsunk ki a többiekből.

Kabrió - Mazda MX-5

Aki inkább élvezni szeretné az autózást, 1,1 millió forintért a világ egyik legszórakoztatóbb kocsiját, a Mazda MX-5-ös egyik korai példányát is megveheti. Az angol roadsterek alapján a nyolcvanas évek végén tervezett japán kisautó egyre jobb lett a generációváltások során, de a rajongókat mégis az első, "NA" sorozat hozza lázba pillekönnyű karosszériájával és menő bukólámpájával.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]



Egy jó állapotú 1993-as autót találtunk, amely a hátsó kerekeit hajtó 117 lóerős 1,6-os motorjának, zseniális vezethetőségének, egykezes vászontetejének, japános megbízhatóságának köszönhetően még sokáig garantál megunhatatlan élményt. Megnézik benne az embert az utcán, de csak a vezetés élvezetét irigylik majd, nem magát a kis piros kabriót, melyből később potenciális veteránautó lehet.

Sportautó - Subaru Impreza

Megeshet, hogy egy benzinvérű sofőrnek a kis tömeg és közepes teljesítmény nem elég a boldogsághoz. Megoldás egy hasonlóan legendás autó, a Subaru Impreza egyik korai, 1994-es példánya. Kerek egymillió forintért már nem kell a széthajtott példányok között kutatva, imát mormolva válogatni, ennyiért egy alaposan felkészített, edzőautónak is beváló, 270 lóerős kétliteres motorral felszerelt, becsövezett darab is a miénk lehet.

Forrás: Subaru

Egy ilyen Impreza kékben még a régi, Colin McRae idejéből származó ralis festéssel rendelkezik, a jellegzetes aranyszínű Subaru-jellel az oldalán. Ehhez már szükség van egy kis versenyzői vénára, de az élmény garantált, csakúgy, mint a feltűnés, mert ezzel az összkerékhajtású géppel lehetetlen észrevétlennek maradni.

Luxusautó - BMW 7 (E38)

Persze nem mindenki fiatal és bohó, anélkül is lehet vonzódni a nagy teljesítményhez és a pazar vezetési élményhez, hogy az út nagy részét potenciális életveszélyben tennénk meg. Ínyenceknek remek választás az E38-as BMW 7-es sorozat modellfrissítés előtti példánya a kilencvenes évek közepéről. Ez volt az utolsó hetes, amely mindenkiből egyformán kellő tiszteletet és elismerést vált ki. Ilyet még vezetett Derrick főfelügyelő is, de a Szállító is egy ilyennel száguldozott Marseilles utcáin. Egymillióért ma már luxusautó mércével öreg, de még mindig lehengerlő példányt találtunk 1995-ből 218 lóerős háromliteres V8-as motorral.

Forrás: BMW



Nem szükséges részleteznünk mennyi örömöt jelent egy ilyen autó, viszont kötelességünk megemlíteni, hogy mennyi bosszúsággal szolgálhat. Egy luxusautó a pokolban is luxusautó marad, rettentően bonyolult szerkezet, vételára jelentéktelen ahhoz képest, mennyi buktatót rejt a fenntartása. Ez már sport a javából, azonban érdemes a győzelemre koncentrálni.

Családi autó - Volvo V70

Tisztes családapák nem szeretik, ha maffiózónak hiszik őket. Az ő választásuk nem lehet más, mint a Volvo. A svéd autó neve egyet jelent a biztonsággal és a komforttal, valamint a kombi karosszériával. Idősebb példányokat olcsóbban is lehet találni, de ne erőltessük a családot egy sokat látott kocsiba, 1,1 millióért már ezredforduló utáni V70-eseket is lehet találni 200 lóerős 2,5-ös motorral.

Forrás: Volvo

A kényelem és a sok hely garantált, vészhelyzetben is számíthatunk rá, de a BMW-hez hasonlóan érdemes szem előtt tartani, hogy kora ellenére továbbra is komoly és drága autó maradt, amely ennek megfelelő karbantartást igényel. Második, harmadik tulajként viszont rengeteget spóroltunk a vételáron, így minden esélyünk megvan, hogy jól járjunk vele.

Terepjáró - Range Rover/Lada Niva

Hegyen lakik, nem vezet aszfaltozott út a telekre, vagy egyszerűen elege van a kátyúkból? Igazi terepjáróról álmodik? Választhatja a kapitalista vagy a szocialista utat is, két hetvenes évekbeli terepjáró kínálja magát. Egymillióért nem lehetetlen használható állapotban lévő Range Roverhez jutni, mi egy 1992-es példányra bukkantunk 182 lóerős V8-as motorral, de nem utasítanánk vissza egy jóval olcsóbban is megszerezhető, újabb évjáratú Lada Nivát sem.

Forrás: Range Rover

Ez utóbbiból ennyi pénzért egy szinte új, 2005-ös 80 lóerős 1,7-es darab kulcsait is megkaphatjuk. Terepjáró képességük példás, a Range Rover mellett a brit kastélyok kényelme, a Niva mellett szibériai körülményeket is kibíró, szétüthetetlen mechanikája szól. Egy biztos, garantáltan kalandos lesz velük az élet.

Veterán autó - Jaguar XJ

A veteránozás igazi szenvedély, racionalitást nem, örömöt annál inkább érdemes benne keresni. Pontosan ezt a filozófiát testesíti meg a Jaguar XJ, melyet egy átlagpolgár látszólag nem engedhet meg magának, mert túlságosan fényűző, sokat eszik és megbízhatatlan, de az élmény, amit a vezetése és a birtoklása jelent, megéri azt az egymilliócskát, amelyet egy 1980-as, hófehér példányért kérnek.

Forrás: Jaguar


Még marad is pénz, hogy mindkét tankját teletöltsük. Addig biztos kitart, amíg valami el nem romlik benne, és következik a garázsmenet, melyet újabb boldog kilométerek követnek, és így tovább. Ilyen a hobbiautózás, megjárjuk a mennyet és a poklot, miközben jól szórakozunk.

Partiautó - Volkswagen Transporter T2

Élményeinket érdemes megosztani másokkal is, erre tökéletes egy Volkswagen Transporter, pláne, a lakóautó változata, mellyel barátainkat országjáró túrára is vihetjük. Autentikusabb buliautót keresve sem találhatnánk a Bulli busznál. 980 ezer forintért berendezett, és a család becses tagjaként szeretett példányt vihetünk haza, melyet restaurálni már nem, csupán egy kis odafigyeléssel karbantartanunk kell.

Forrás: Volkswagen


Ráadásul nem csak bulizni és aludni jó benne, vezetni is egyedülálló élmény. A léghűtéses motor hangja, a keréken ülő vezetési pozíciója rabul ejt, és nem ereszt. Aki nem egy elektronikai kütyün keresztül szeretné lebonyolítani a társasági életet, már meg is találta a legjobb megoldást.