Vágólapra másolva!
Az online iparban tipikusnak számító összeg töredékéért, mindössze félmillió dollárért cserélt gazdát a Digg.com hírgyűjtő szájt, amely öt évvel ezelőtt még a közösségi média egyik sztárjának számított.
Vágólapra másolva!

A Digg egy olyan hír-, és cikkgyűjtő szájt, amelyre a linkeket a látogatók töltik fel, s az olvasók maguk dönthetnek szavazataikkal arról, hogy egy adott internetes anyag - például cikk, videó, fotó, vagy akár egy érdekes honlap - mennyire kiemelt helyen jelenjen meg. Az oldal tetejére természetesen a legtöbb pozitív voksot elnyerő tartalmak kerülnek fel.

A fenti algoritmus 2004 tájékán, a szájt indulásakor óriási újításnak számított, akkoriban ugyanis ritka volt a szerkesztők helyett a látogatók által szerkesztett, vagyis közösségi média. A Digg fiatal alapítója, Kevin Rose újságok címlapján szerepelt, és saját műsorainak köszönhetően netcelebbé vált, bár tavaly otthagyta cégét, azóta pedig a Google befektetésekkel foglalkozó részlegénél dolgozik.

Bagóért cserélt gazdát

Bár a Digg értékét fénykorában 160 millió dollárosra is taksálták, az oldalt, annak márkanevét, az alapjául szolgáló megoldásokat azonban ennél jóval olcsóbban, mindössze mintegy félmillió dollárért, vagyis mintegy 120 millió forint ellenében szerezte meg az amerikai Betaworks társaság. A Digg alkalmazottait a felvásárló cég nem fogja átvenni.

Forrás: [origo]

A tervek szerint a társaság News.me nevű közösségi hírmegoszó szolgáltatásával fogja összevonni a Digget - adta hírül a Wall Street Journal amerikai üzleti lap hírportálja. Bár a Digg.com forgalma nyomába sem tud érni a Facebook vagy hasonló szájtokénak, még jelenleg is hétmillió ember keresi fel naponta érdekes tartalmakért.

A Facebook népszerűbb hírterjesztő platform lett

A Digg visszaesése leginkább a Facebook és a Twitter térnyerésének köszönhető, amelyen a felhasználók egyszerűen megoszthatják ismerőseikkel a számukra érdekes cikkeket, de a rivális Reddit közösségi hírszájt is nagyobb forgalmat bonyolított a Diggnél az utolsó időszakban. A Flipboard és a táblagépekre és okostelefonokra elérhető egyéb hírolvasó applikációk sikere is a közösségi hírszájt pozícióját gyengítették.