Idén már a Facebook is láthatja a szigetes vásárlásokat

2012.08.06. 15:32

Idén már nem csak Fesztiválkártyával lehet fizetni a Szigeten, hanem a PayPass technológiát támogató bankkártyákkal is tudnak vásárolni a látogatók. Egy új Facebook-alkalmazással automatikusan meg lehet osztani az ismerősökkel azt is, melyik színpad közelében vettünk éppen sört.

Az idei Sziget Fesztiválon a tavaly már bevezetett Metapay Fesztiválkártya mellett a Maestro és Mastercard által biztosított PayPass technológiát támogató bankkártyával is fizethetnek a látogatók italért ételért vagy más árucikkekért készpénz nélkül. A fizetőkártyás megoldások azért praktikusabbak a hagyományos bankkártyás fizetésnél a zenei fesztiválon, mert a tranzakciókat sokkal gyorsabban lehet elvégezni ezekkel, ami a büfépultok előtt való sorbanállás hosszát rövidítheti. Az idén először támogatottá vált, PayPass logóval ellátott bankkártyák tulajdonosainak nem szükséges külön Fesztiválkártyát kiváltaniuk, hanem saját plasztikkártyájukkal fizethetik ki a sörök vagy üdítők ellenértékét.

Idén kulcstartóba, jövőre karszalagba építhetik

Az új technológia támogatásával az idén már nem kell feltétlenül külön Fesztiválkártyát használni a fizetéshez, a vásárlót azonosító lapkát akár egy mobiltelefonra ragaszható matricába, kulcstartóba is be lehet építeni, de létezik olyan karóra is, amely képes fogadni ilyet.

Lévai Gábor, a fizetési rendszert működtető Metapay cég ügyvezetője az [origo]-nak elmondta, hogy az idén a cég munkatársai már tesztelik a szigetes karszalagba beépített fizetési megoldást is. "A karszalagba épített chip azért lehet jó, mert ezt semmiképp sem tudja elhagyni az ember, hacsak nem vágják le róla. Ezt a megoldást az idei évben még csak magunkon teszteljük, de jövőre már szeretnék piacra lépni vele" - mondta Lévai.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Így néz ki a Fesztiválkártya

Facebookra továbbítja, hol vettünk sört

Hétfőn válik elérhetővé a Metapay Facebook-alkalmazás is, amellyel a Fesztiválkártyával bonyolított vásárlásokat meg lehet jeleníteni a közösségi oldal hírfolyamában.  "Az emberek így könnyebben megtalálhatják egymást, mert a Facebook-alkalmazás automatikus üzenetet küld a hírfolyamba, hol és mikor vásárolt az illető. Ennyi részletet oszt meg a vásárlóról, többet nem" - magyarázta el az [origo]-nak Lévai Gábor.

Ugyanúgy van blokk, számla és borravaló

A szigetes fizetőkártyákat elég csupán néhány másodpercre a fizetőterminál közelébe tartani, amelyhez akár elő sem kell venni a kártyát a pénztárcából. A PayPass-alapú kártyák esetében a vásárlás értékét a rendszer a bankszámláról vonja le - PIN-kód beütésére csak ötezer forintnál nagyobb összegű vásárlás esetén van szükség.

A Fesztiválkártyát használók előzetesen feltöltött egyenleg terhére tudnak vásárolni, a kártyán megmaradt összeget pedig a helyszínen lévő fizetőpontokon tudják visszaváltani a Sziget végéig. A fizetés ebben az esetben is néhány másodperc alatt végbemegy. A készpénz nélküli vásárlás esetén a kereskedők ugyanúgy tudnak adni blokkot vagy akár áfás számlát is, és borravaló is ugyanúgy adható, mintha a látogató készpénzzel fizetne.

Fotó: sziget.hu/Somay Márk

Szinte minden sarkon lesz feltöltőpont

Kevesen hagyják el a kártyákat

A Metapay statisztikái szerint a cég fizetőkártyáinak csak nagyon kevesen hagyják el: a tavaly kiszolgált 550 ezer látogató közül csupán ezerkétszáz ügyfélnek volt ilyen problémája. A Fesztiválkártya elvesztésekor akár másodpercek alatt le lehet tiltani azt, hogy más ne használhassa egyetlen SMS-sel. Ezt követően legközelebbi kiszolgáló pontnál átvehető egy újabb kártya, amelyen az előző egyenlege is rendelkezésre áll.

Lendvai szerint a Metapay rendszert tavaly megpróbálták feltörni, kívülről, a szervereiket támadták, azonban ezek a próbálkozások nem jártak sikerrel. A Metapay megoldását az idei Szigeten külföldi cégek is tesztelni fogják, így a működtetők reményei szerint jövőre már a hazai fesztiválok mellett külföldön is debütálhat a technológia.