A közösségi oldal mobiltelefonos felületén is elkezdte tesztelni a hirdetéseket: ezekre azért van szükség, mert a növekvő számú okostelefonos felhasználók nem termelnek bevételeket a cégnek.

A BBC beszámolója szerint a mobilos reklámokat a cég iPhone-os és androidos kliensprogramjaiban teszteli, azok azonban egyelőre csak "amerikai felhasználók egy szűk köre" számára jelennek meg. A mobilos hirdetések célzottak, azaz a felhasználó által megosztott tartalmak alapján jelennek meg. A vállalat hangsúlyozta, hogy a reklámozó cégek nem férhetnek hozzá a felhasználók adataihoz, csak anonimizált formában ismerhetik meg egy-egy facebookozó érdeklődési körét.

Mark Zuckerberg, a cég alapítója nemrég úgy nyilatkozott, hogy a mobilplatform kiemelt fontosságot élvez a Facebook fejlesztései közül. Az oldal felhasználói ugyanis egyre nagyobb arányban érik el a szolgáltatást valamilyen mobil eszközről hagyományos PC helyett. Eddig azonban nem találtak megfelelő megoldást az oldal okostelefonos felületén reklámok elhelyezésére.

Míg a Facebookot számítógépről felkereső felhasználók képernyőin elegendő hely van a hirdetések elhelyezésére, az okostelefonok jóval kisebb méretű kijelzőin nehéz megoldani ezek elhelyezését úgy, hogy az ne menjen a felhasználhatóság rovására.