Megszűnik a világ első iPad-napilapja

2012.12.03. 16:30

Nem vásárolta elég ember Rupert Murdoch kizárólag iPadre kiadott napilapját, ezért december 15-én megszűnik a több tízmillió dollárból elindított The Daily digitális magazin.

Megszűnik az első, kizárólag iPad-re kiadott napilap, a The Daily. A Rupert Murdoch amerikai sajtómágnás által igazgatott News Corporation belső átszervezésekre hivatkozva szünteti meg a lapot - adta hírül a The Verge informatikai hírportál. A Daily újságírói december 15-e után a New York Post című amerikai bulvárlapnál folytatják munkájukat.

Murdoch azzal indokolta a lap megszüntetését, hogy az indítása óta eltelt közel két év alatt nem tudott akkora olvasótábort építeni, amely meggyőzte volna a mogult az üzleti elképzelés életképességéről. A The Daily cikkeihez csak az iPades újság előfizetői jutottak hozzá a táblagépen futó appban. A cikkek azonban korlátlanul megoszthatók voltak, így a kedvenc írásaikat elküldhették ismerőseiknek az előfizetők.

Forrás: AFP/Spencer Platt

A lap bezárása nem történt teljesen váratlanul, a nyáron már esett szó arról, hogy a Daily is felkerült azoknak a lapoknak a listájára, ahol költséget tud csökkenteni a News Corporation. A lap nevét és a kétéves működése során szerzett tapasztalatokat fel kívánja használni a cég - mondta Rupert Murdoch.

A mágnás nem nyilatkozott arról, hogy a negyvendolláros éves előfizetési díjból jár-e visszatérítés azoknak, akik múlt év decembere óta fizettek elő az újságra. A Daily appja egyelőre még megvásárolható az iTunes szoftverboltból. Indulásakor a News Corporation nagy dolgokat várt a laptól, a nyomtatott sajtó megmentőjének kiáltották ki a Dailyt. Az applikáció megtervezését százötven fős stáb végezte, az első évre 30 millió dolláros költségvetéssel rendelkezett a táblagépes újság.