Bődületes bukás a Surface

2013.01.15. 12:57

Körülbelül egymillió példányt adott el a Microsoft a Surface táblagépéből, miközben Apple iPad-jéből azonos időszak során húszmillió darabot vásároltak. Egyelőre bukni látszanak a szoftveróriás tabletes tervei.

Nem teljesít jól a piacon az elemzők szerint a Microsoft Surface nevű, saját márkanevű táblagépe. Brent Thill, a UBS piackutató cég elemzője szerint egymillió darab kelt el a gépből az ünnepek alatt. Thill korábbi kétmilliós előrejelzését volt kénytelen módosítani a csekély kereslet miatt. A Microsoft problémáját mélyíti az is, hogy az emberek csak ez iránt a táblagép iránt nem érdeklődnek. A rivális iPadet viszik, mint a cukrot, a becslések szerint húszmillió példány kelt el belőle a tárgyalt időszak alatt.

Forrás: Microsoft
A Windows RT-s gép szép, de a kutyának sem kell

A Chikita Insights cég mérései is azt mutatják, hogy a Microsoft táblagépe nem terjedt el. Minden szát ipades reklámmegjelenésre 0.22 surface-es jut. Tavaly novemberben pedig még Steve Ballmer is elismerte, hogy a Surface iránt egyelőre szerény az érdeklődés. A sikertelenséget a Windows RT-s, vagyis a mobilprocesszorral szerelt táblagépeket fejlesztő gyártók is kezdik érezni. A Samsung a héten jelentette be, hogy az Egyesült Államokban nem fogják árusítani az Ativ néven kiadott windowsos táblagépeket. A cég szerint túlzottan drága lenne a felhasználók tabletes Windowsra való betanítása, ezért nem éri meg piacra dobni a masinát.