A Telenornál SMS-ben, a Vodafone-nál webes űrlapon lehet jóváírást igényelni, ha a múlt hét végén hóban akadtak el, és szeretnék visszakapni a vészhelyzet alatt intézett hívásaik díját. A T-Mobile egységesen tíz percnyi belföldi beszélgetés árát írja jóvá az összes ügyfélnek.

A három legnagyobb hazai mobilszolgáltató már korábban, még a március 15-én kialakult extrém hóhelyzet idején jelezte, hogy a hívásdíjak jóváírásával kedvez ügyfeleinek.

A Telenor ügyfelei SMS-ben, a 1747-es számra küldött HÓVIHAR tartalmú üzenettel március 27-ig jelezhetik jóváírási igényeiket. A jelentkezéssel az ügyfelek hozzájárulnak ahhoz, hogy a szolgáltató a híváslisták és cellainformációk alapján elbírálja kérésüket, a jóváírás módjáról és mértékéről április 3-ig értesítik a jelentkezőket.

A Vodafone honlapján egy részletes kérdőívvel veszi fel az adatokat, ahol a telefonszám és egyéb adatok mellett az eset rövid leírását is kérik, illetve az időintervallumot, amelyek között az ügyfél a jóváírási igényét szeretné elbíráltatni. A Vodafone ügyfelei a regisztrációval szintén hozzájárulnak, hogy a szolgáltató a cellainformációk alapján meghatározza helyzetüket az adott időpontokban, és ez alapján döntsön a jóváírás mértékéről.

A Magyar Telekom pénteki bejelentése szerint a T-Mobile szolgáltatásait használó minden lakossági, valamint kis-és középvállalati előfizetője részére egységesen tíz perc belföldi beszélgetés árát írja jóvá. Ennél a szolgáltatóknál így külön regisztrációra sincs szükség, a feltöltőkártyás ügyfeleket SMS-ben értesítik egyenlegük tíz perccel való megtoldásáról.

A T-Mobile és a Lidl közös mobilszolgáltatása, a Blue mobile szolgáltatás használói számára március 30. és április 1. között biztosít tíz felhasználható percet, ugyancsak regisztráció nélkül.

A Tesco Mobile ügyfelei is március 24-én, vasárnap éjfélig jelezhetik a 1215-ös ügyfélszolgálati számon, ha az extrém hóhelyzettel kapcsolatban hívásaik és sms-eik költségeit szeretnék hóváiratni. A mobilcég a március 14. csütörtök dél, és március 17. vasárnap dél között intézett hívások és üzenetek jóváírására biztosít lehetőséget a hívásinformációk ellenőrzését követően.

Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.