Bezárták a Star Wars-játékok kiadóját

Nem voltak elég sikeresek a játékai, ezért a George Lucas cégét felvásárló Disney bezárja a számos Csillagok Háborúja-játékot fejlesztő LucasArtsot. A jövőben megjelenő játékokat külső partnerek fejlesztik majd.

A LucasArts cég a Csillagok Háborúja és az Indiana Jones filmek rendezőjének saját videojátékfejlesztő vállalata. Az 1982-ban megalapított cég munkái közé olyan klasszikussá vált játékprogramok tartoznak, mint például a Dark Forces akciójáték, az űrhajós lövöldözős TIE Fighter, illetve az Indiana Jones és  Monkey Island  kalandjátékok.

Már nem volt sikergyáros

A vállalat a kilencvenes években élte fénykorát, ezt követően leginkább a Lego Star Wars és a Lego Indiana Jones játékai voltak népszerűek. A komolyabb játékok nem arattak nagy sikert, ezek közül legutoljára a 2008-as The Force Unleashed akciójáték váltotta csak be a hozzá fűzött reményeket. A cég legutóbbi nagy dobása a mozgásfelismerős irányításra optimalizált Kinect Star Wars volt, amelyben bár a játékos saját kezeivel lézerkardozhatott, nem aratott nagy sikert.

Forrás: Lucasarts
A 2008-as The Force Unleashed volt a cég utolsó nagy sikere

A Forbes amerikai üzleti magazin szerint a Disney a LucasArts százötven dolgozójának felmondott, mivel a jövőben teljes egészében külső partnerekkel végezteti majd a játékok fejlesztését. A kirúgott dolgozókat a Disney saját, Interactive Studios nevű fejlesztőrészlege sem vette át.

Továbbra is lesznek Star Wars-játékok

Erre már a LucasArts létezése alatt is volt példa, például a Csillagok Háborúja világában játszódó The Old Republic című online játék is teljes egészében külső fejlesztés. A LucasArts bezárása nyomán felfüggesztették a tavaly bejelentett Star Wars 1313 című nagyszabású akciójáték fejlesztését is, így ez a játék valószínűleg már nem fog megjelenni.

Forrás: Lucasarts
Ígéretes volt, mégsem lett sikeres a Kinect Star Wars

Ugyanakkor a játékosok a jövőben sem maradnak Star Wars-játékok nélkül, a Disney továbbra is építeni fog a nagy értékű franchise elemeire, de nem belső erőforrásokból. Ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy a jövőben csak rossz játékokra lehetne számítani, hiszen a múltbeli tapasztalat azt mutatja, a belső fejlesztés sem garancia a sikerre.