A trónörökös kiütheti Obamát

a királyi bébi online fogadtatása, Charmin
Vágólapra másolva!
A facebookos statisztikák szerint csak a nőket foglalkoztatja a brit trónörökös születése.
Vágólapra másolva!

A Facebook statisztikái szerint Vilmos herceg és Katalin hercegnő gyermekének megszületésének hírét egy óra alatt több mint egymillióan említették meg a közösségi szájton publikált bejegyzésben. Az egyelőre ismeretlen nevű fiúgyermek leginkább nem meglepő módon a brit felhasználókat foglalkoztatja, de az amerikai, kanadai, olasz és francia facebookozók aktivitása is kiemelkedő volt a bébi kapcsán.

Száműzhetők a királyi hírek

A közösségi oldal statisztikái szerint a királyi bébi érkezése csupán a férfi felhasználók szűk, 18 és 24 év közötti korosztályát foglalkoztatta, míg a nők körében a 18 és 54 éves teljes korosztályt aktivizálta. A Facebook térképet is közölt, melyen sötét színnel jelölik azokat az országokat, ahol a trónörökös érkezése a leginkább lázba hozta a felhasználókat.

A sötét színnel jelölt országokban köti le a facebookozókat a királyi bébi Forrás: Allfacebook.com

A Guardian című brit lap frappáns módon online címlapjának jobb felső sarkában egy olyan gombot helyezett el, amelyet republikánus és királypárti módba lehet kapcsolni a címlapot: előbbi esetben a királyi családdal kapcsolatos hírek nem jelennek meg az oldalon. A Chrome böngészőhöz Unbaby.me néven egy olyan kiegészítő is készült, amellyel a trónörökös érkezésével kapcsolatos híreket tudja kiszűrni a Facebookról és a Twitterről. Alapesetben ez a bővítmény angol nyelvű kifejezések alapján szűr, de beállításai között magyar szavakkal is lehet bővíteni tiltólistáját.

A baba első fotója lehet a rekorder

Hasonló funkciót betöltő, valós idejű interaktív térkép a Twitterről is is készült: ez alapján az ausztrálok is Vilmos és Katalin gyermekéről cserélnek eszmét hétfő óta. A brit királyi család hivatalos Facebook oldalán a királyi bébi érkezésével kapcsolatos bejegyzések összesen 446 ezer lájkot kaptak a felhasználók.

Bár ez a lájkszám átlagosnak számít, a trónörökösről készült, e sorok írásakor még nem publikált első fotónak jó esélye van arra, hogy megdöntse a legtöbbet lájkolt fotó rekordját. Ezt a rekordot jelenleg a feleségét ölelő Barack Obama amerikai elnökről készült fotó tartja 2,1 millió lájkkal, amely az elnök újraválasztásakor készült.

Már reklámoznak a királyi csecsemővel

Neve még nincs a tegnap megszületett brit trónörökösnek, reklámok azonban már készültek róla. A közösségi médiát használó márkák egymással versenyezve próbáltak kiadni olyan vicces képeket, amelyen a termékükkel kötik össze a csecsemővel.

A Delta légitársaság is a trónörökössel promózza magát Forrás: Twitter.com/Charmin

A hazánkban is kapható Magnum jégkrém olyan képpel örvendezttette meg követőin, amin két Royal (királyi) fagyi között egy kisebb, koronás jégkrém is látható. Az amerikai Delta légitársaság üdvözölte a csecsemőt, és “alig várja, hogy megmutathassa neki a világot”. A reklámüzenethez mellékelt képen egy csecsemő fekszik utasszállító repülőgépeket ábrázoló játékfigurák alatt.

Vécépapírt is reklámoznak a királyi csecsemővel Forrás: Twitter.com/Charmin

A legegyszerűbb dolga a Procter&Gamble csoport vécépapírokat gyártó Charmin nevű márkájának volt. Ők egy bődületesen aranyszínű bilivel, egy tekercs papírral és egy jogarral üdvözölte a trónörököst. Hogy mindenki értse az utalást, az üzenetben azt is megírták, hogy “készítsék a trónt!”