Többé nem tilos a lájkolós nyereményjáték

Facebook, hirdetés
Vágólapra másolva!
Ezentúl akár egy bejegyzés lájkolásásával, vagy hozzászólással is pályázhatunk nyereményért, eddig csak külön appból lehetett facebookos játékos szervezni külön költségért.
Vágólapra másolva!

Jelentősen könnyített a közösségi nyereményjátékok lebonyolításának feltételein a Facebook kedden - számolt be a Besocial hírportál. Ahogy az már néhány éve megírtuk, a világ legnépszerűbb közösségi oldalán eddig rendkívül szigorú feltételekhez kötötték a nyereményjátékok szervezését. Ezek értelmében például csak kifejezetten külön applikációból lehetett bármilyen sorsolást, vagy egyéb, nyereményt kínáló játékot szervezni az oldalon, ami jelentős költséget jelentett a szervezőknek.

Lájkolj a részvételhez

Mostantól jócskán egyszerűbbé válik az üzletek vagy szolgáltatások népszerűsítését célzó játékok lebonyolítása az oldalon - derül ki a Facebook kisvállalkozóknak ajánlott hirdetésekkel foglalkozó oldalán publikált közleményből. Mostantól ugyanis akár a sarki kifőzde vagy a pékség közösségi rajongói oldalán is szervezhet olyan játékot, amelyben a részvételhez elegendő lájkolni egy bejegyzést vagy egy fotót, videót. Ez többé nem jár olyan extra költséggel, amit egy kis cég nem tud megfinanszírozni.

Forrás: AFP/Robyn Beck

A lájkolás mostantól szavazásgyűjtésre is használható, például fotópályázatok lebonyolításához - bár a bérlájkolók széles körú tevékenysége óta ez önmagában már nem tűnik túl jó ötletnek.

Ugyancsak megengedett olyan játékok szervezése, amelynek szervezői kommentben fogadják a helyes megfejtéseket. Hasonló játékokat eddig is sokan szerveztek a Facebookon, és ezeknek csak elenyésző részét függesztette fel a közösségi oldal, mivel nem volt kapacitása minden játékot felügyelni.

Mihez kezdünk több ezer kommenttel?

Mostantól sem szabad bármit bevetni a lájkokért, például semmilyen dolog megnyerését nem lehet egy oldal lájkolásának feltételéül szabni. Arra sem lehet buzdítani a követőket és játékosokat, hogy osszák meg ismerőseik közt a játékot vagy bejegyzést, vagy egy fotón saját magukat jelöljék be.

Bár a platformját rendelkezésre bocsátja, a játékok lebonyolításában a Facebook nem működik közre, és ezt a játékok szervezőinek egyértelműen ki kell emelnie a nyereményjáték kiírásában.

Hampuk Richard közösségimédia-szakértő szerint a könnyítés legfontosabb haszna, hogy a felhasználók személyes adataik - név, e-mail cím - megadása nélkül vehetnek részt lájkalapú játékokban. Ha ugyanis profiloldalukat úgy állítják be, hogy ezek az adatok nem nyilvánosak, a játék szervezői nem tudnak hozzáférni címeikhez, hogy esetleg reklámokat küldjenek arra. A szakértő szerint is komoly előny, hogy az egyszerű játékok szervezéséhez nem lesz szükség appfejlesztők fizetős szolgálataira.

Ugyanakkor Hampuk arra számít, hogy az ilyen játékok meghirdetői kevésbé részletes, pontos játékszabályokat fognak publikálni, ami problémát okozhat olyan helyzetben is, ha nem egyértelmű, ki lett egy adott játék nyertese. Egy lájkokkal vagy kommentekkel bonyolított, fapados nyereményjáték menedzselése akár egy kisvállalkozás esetében is nehézségekbe ütközhet. Hiszen egy-egy helyes megfejtést többször is beküldhet egy-egy felhasználó, több ezer beírás esetében ezek kiszűrése már elég komoly feladat, hiszen azonos nevű emberek előfordulhatnak a listán. A fapados módszerrel adatbázist építeni vagy rajongókat toborozni sem lehet, így a nagy márkák továbbra is profi nyereményjátékos appokat fognak használni a kampányaikhoz.