A helikopterek teljesen új generációját jelentő, elektromos meghajtású légi járművet a német e-Volo cég fejlesztette ki. A szénszálas vázra épített Volocopter VC200-as első prototípusa november 17-én szállt fel először – egyelőre emberi utasok nélkül.

A jármű tesztrepülését egy karlsruhei sportcsarnokban végezték távvezérléssel. A géppel többször fel- és leszálltak a csaknem 22 méter magas csarnokban. A tesztek során nem adódott probléma, bár a jelenlegi verzió csupán mintegy húsz percet képes a levegőben tölteni. A cég közleménye szerint a Volocopter sokkal halkabban működik a hagyományos helikoptereknél, és fülkéje sem rázkódik annyira, ezáltal sokkal nagyobb komfortot fog biztosítani majd jövőbeni utasai számára.

A Volocopter még a földön – még több kép a galériábanForrás: E-volo

Fejlesztései most arra irányulnak, hogy az akkumulátorokról működő, hagyományos társainál környezetbarátabb módon üzemeltethető gép repülési idejét egy órásra meghosszabbítsák, repülési sebessége pedig elérje a 100 kilométer/órát. A többórás üzemidőt a későbbiekben robbanómotoros hibridmeghajtással kívánják elérni az e-Volo munkatársai. A jármű rotorjainak sebességét egyedileg szabályozza egy automatika, így lehetséges vele a megfelelő irányba haladni.

Hamarosan megkezdik a Volocopter tesztelését nyílt terepen is, ahol előzetesen beprogramozott útvonalon közlekedik majd a gép. Építői szerint a tizennyolc rotoros kivitel komoly biztonsági előnyöket kínál, mert ha ezek közül egy hiba miatt néhány meg le is áll, a jármű még úgy is biztonságosan le tud szállni. Vezérlését egy nyolc különálló egységből álló számítógép végzi, amelynek minden egyes modulja önmagában is képes irányítani a Volocoptert, amelyet emberi pilóta egy botkormánnyal tud vezetni.

A Volocopter a levegőben – még több kép a galériábanForrás: E-volo

Az elektromos meghajtású helikopter fejlesztését a német állam kétmillió euróval támogatta, a fejlesztők tervei szerint néhány éven belül a gép sorozatgyártása is megkezdődhet. Ehhez a német SeedMatch közösségi finanszírozó oldalon gyűjtenek pénzt a feltalálók, ahol legalább 250 eurós befektetéssel lehet beszállni a projektbe. Aki tízezer eurót is hajlandó a célra áldozni, az jogot formálhat az első VC200-asok megvételére is – bár a jármű ára még nem ismert.